Amit az olaszok támasztanak fel, az mindig csodás

2015.07.10. 10:49

A Speedy Working Motorsra (SWM) minden bizonnyal csak kevesen emlékeznek. A hetvenes években elsősorban triálmotorokkal és terepes gépekkel voltak jelen a piacon, olyan versenytársakkal csatáztak, mint a Montesa, a Bultaco vagy éppen a Fantic Motor. 1984-ben aztán beszüntették a gyártást.

A feltámasztás ötlete először 2010-ben merült fel, tavaly pedig a milánói EICMA motorkiállításon is – kicsit súlytalanul bár, de – ott voltak. Most, egy kicsivel több mint fél év elteltével ráadásul a gyártást is beindítják, első modelljük az RS 650 R enduró lesz. Az egyhengeres négyütemű gép futóműalkatrészeit előre a Marzocchi, hátra a Sachs szállította, a megállásról persze elöl-hátul tárcsafék gondoskodik.

Ebben a műfajban később még egy 300-as és egy 500-as motorkerékpárt is kiadnak, supermoto változat viszont csak a két nagyobb köbcentisből lesz. Október második felében pedig a klasszikus motorok kedvelőinek próbálnak egy kis örömöt okozni a Silver Vase 440-nel és a Gran Milano 440-nel. Modellpalettájuk tehát héttagú lesz, kezdetben 2500-3000 körüli darabszámmal.

Az SWM egyébként olasz márka, jelenleg hatvan alkalmazottal dolgoznak Lombardiában. Motorjaikat kezdetben az európai piacra szánják, a 650-es enduróért várhatóan 6400 eurót (nagyjából kétmillió forintot) kérnek majd. Később többek közt Ausztráliába, Új-Zélandra és Kínába is szállítanának, jövőre pedig Észak- és Dél-Amerikát is megcélozzák.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.