Az olasz villanymotor-gyártó - mármint villanymotorkerékpár-gyártó, de ez így túl hosszú - két modellje, a sportmotor Ego és a naked Eva szolid fejlesztésen esett át, a 2017-es változatok némileg erősebbek lesznek, az Ego (sportmotor) 145, a pucér Eva pedig 108 lóerőt tud majd - eddig 136 és 95 lóerővel lehetett gazdálkodni. Ezzel együtt a nyomaték is nőtt, az Ego 195 helyett 200 Nm-t, az Eva pedig 170 helyett 180 Nm-t tesz le az aszfaltra, fordulatszámtól függetlenül.
Csökkentett teljesítménnyel is vadorzó maradt
Jó munkához idő kell, vallja az Energica. Így hát egy újabb esztendőt áldoztak az Evára, hogy gyengébb legyen.
A címben elhelyezett borzasztó szóviccet csak azért mertem megengedni, mert az Energica is viccel folytatta a sajtóközleményét, tehát a teljesítménynövekedés után előálltak azzal, hogy a motorjaik már teljesítik az Euro4 szabványt. Ez egyébként csak első ránézésre vicc, villanymotorokról lévén szó nem az emissziót szorították lejjebb, hanem a zajt, illetve elvégeztek olyan fejlesztéseket, amiket az Euro4 előír, például szabványos OBD csatlakozót szereltek fel.