A Yamaha bemutatta az új YZ450F krosszmotort, ami az első olyan terepgép, amit saját mobilappal lehet hangolni. Teljesen új a váz, a blokk, és végre ellátták önindítóval, tehát az YZ tulajok mostantól hanyagolhatják a lábnapot az edzőteremben - az önindítót meghajtó akkumulátor líthium-ionos, így csak minimális plusz súlyt jelent.

Az átütő újítás a fedélzeti kommunikációs egység, amire rá lehet csatlakozni okostelefonnal - Androidon és iOS-en egyaránt működik - és onnantól figyelemmel kísérhető a fordulatszám, a fojtószelep helyzete, a vízhőfok, illetve mindezeket monitorozni is lehet. Az alkalmazás ezeken felül figyeli a szervizintervallumokat és az eltelt üzemórákat.
A blokk olyan szinten új, hogy az elmúlt években erőltetett fordított beépítést is maguk mögött hagyták - a fordított beépítés lényege az volt, hogy menetiránnyal ellentétesen állt a vázban a blokk, kissé hátrafelé döntve, az elképzelés szerint úgy jobb a súlyelosztás, illetve a benzin-levegő keverék nyílegyenesen áramlik az égéstérbe, valamint a kipufogónak sem kell annyit kanyarognia. Valószínűleg annyira azért mégsem vált be. Most nem csak normális irányba néz a motor, de alaposan bele is nyúltak, hogy ne egy telefonos appon múljon sikere: új a hengerfej, nagy kompressziót biztosító dugattyút tettek bele, új a főtengely, a vezérműtengely profilja, a henger - a Yamaha állítása szerint erőben a legjobbak között van a kategóriában.
A váltót is továbbfejlesztették, a fogaskerek nagyobb felületen csatlakoznak, tartósabbak a kuplung lamellái és keményebb tányérrugók tartoznak hozzá. A váz merevebb lett, az idomok pedig karcsúbbak, és állítólag kevésbé akadályozzák a szabad mozgást, és jobb térdkapcsolatot biztosítanak a pilótának.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.