Jóváhagyták az üzengetős műszerfalat
MotoGP bizottsága 2018-tól engedélyezte, hogy a versenymotorok műszerfalán keresztül a csapat tudjon üzenni a pilótának. Már régóta szó volt róla, hogy be kéne vezetni a belógatott tábláknál kifinomultabb módszert, amivel a pályán lévőkkel kommunikálni tudnak. Eredetileg úgy szólt a terv, hogy a versenyigazgató tud üzenni a pilótáknak, de ezt kibővítették úgy, hogy a csapat is tud jelezni.

Ezzel megelőzhető lenne, hogy a motoros elfelejtsen időben kiállni a pitbe, vagy ne kapja meg az utasítást a motorcseréről. Vannak a döntésnek ellenzői is, akik szerint ezzel tovább csökken a pilóta szerepe, sok döntés áthárul a csapatra, a motoros a végén pedig csak egy végrehajtó lesz - ezt a folyamatot hívják elformulaegyesedésnek. Még nem tudni, hogy az üzenetküldésben lesz-e valami limit, vagy végtelen mennyiségű információt küldhetnek majd a műszerfalra.
2018-ban a MotoGP-ben és a Moto3-ban vezetik, amit a Moto2 fog követni, ha már Triumph blokkal és Magneti Marelli elektronikával lesznek szerelve a versenygépek.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.