Turbinából jön a 420 lóerő

2017.08.15. 11:34

Az, hogy egy motorkerékpár kétszáz lóerő körül teljesít, ma már nem rendkívüli. Ott van például a Suzuki GSX-R1000 és a Honda CBR1000RR párosa – egyikük átlépi ezt az álomhatárt, másikuk picit alatta marad. Vagy éppen a Kawasaki H2R, ami kompresszorral tud 310-et – utcán már nem is használható. Ha valaki ebből a közegből ki akar emelkedni, igazán nagyot kell tehát gurítania. Pontosan tudta ezt az MTT is, amikor nekikezdett a 420RR-nek.

A Marine Turbine Technologies elsősorban turbinás hajókat, csónakokat épített, jelentős tapasztalatot gyűjtöttek már a területen, nem csoda, hogy a motorkerékpárjukat is ilyen hajtással képzelik el. Korábban volt is már egy próbálkozásuk Y2K néven, de most annál is vadabbat alkotnak. Fogtak egy Rolls-Royce M250-est, amit többek közt a Bell OH-58 Kiowa felderítő és futárhelikopterben is használnak, és beépítették a vázba. Vagy talán jobb kifejezés, hogy építettek köré egy vázat. Látható, hogy milyen nagy tengelytávot kellett választaniuk, hogy egyáltalán elférjen a turbina.

Ahogyan a 420RR neve is mutatja, 420 lóerős teljesítményt lőttek be (az RR pedig Race Ready-t jelöl). A forgatónyomaték még brutálisabban hangzik: kicsivel több mint 810 newtonméter. Sok egyebet még nem tudni róla, de a hírek szerint Öhlins futóművet használnak, GPR kormánygátlót és a BST szénszálas kerekeit.

Testing a new 420RR

Közzétette: Marine Turbine Technologies – 2017. február 24.

A 420RR még csak prototípusként létezik, de az ígéretek szerint ez lesz a leggyorsabb utcai motorkerékpár – merthogy állítólag közúton is használható lesz. Árát egyelőre megsaccolni sem nagyon tudjuk, de a nagyon-nagyon soknál vélhetően egy picivel többet kérnek majd érte.