Hoppá, ez az új Gold Wing

2017.09.20. 15:24

Mutattak jelek arra, hogy jön az új Gold Wing, de azt hittük, legkorábban az EICMA-n látjuk, erre már most kiszivárogtak a képek. Az látszik, hogy egy teljesen új motorról van szó, a váz alapjaiban új, ahogyan a lengőkaros első futómű is - a megoldás hasonlít a BMW Telelever rendszerére, vagyis az első villa maga nem rugózik és nem is csillapít, csak a kormányzásért felel, a a többiről a váznyak mögé épített rugóstag gondoskodik. Ez a megoldás nehéz, viszont kiszűrhető vele a fékezésnél jelentkező bólintás.

Új az első fék is, hatalmas, radiálisan rögzített, hatdugattyús nyergek kerültek előre, amikkel nem lesz gond a megállás. Ezen felül kombinált fékkel, ABS-szel, kipörgésgátlóval is lehet számolni - ha a biztonságról van szó, a Gold Wing nem viccel, gondoljunk csak a légzsákra, amit az új modellből sem hagynak ki.

A hathengeres bokszermotor marad, de egyfelől meg fog felelni az Euro4-nek, és várhatóan erősebb is lesz az eddigi 118 lóerőnél és 167 Nm-nél - nehéz megmondani, hogy mennyire húzzák fel, az 1800 köbcentiben bőven vannak még tartalékok. A DCT váltót is biztosra vehetjük.

Az is bebizonyosodott, hogy alaposán átgondolták a gomberdőt is, egy iDrive szerű rendszert építettek a helyére, amivel a menüből lehet elérni a funkciókat. Fontos újítás még a külső: a formák élesebbek, a lámpa a CBR1000RR-re emlékeztet, és természetesen minden ledes - ebben a műfajban ez alap.

Az új Gold Wing mellett azonos műszaki alapokon elkészült az új F6B is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.