Ez lesz minden idők legnagyobb kínai motorja

2017.09.26. 10:31

Bár a kínai utakon jellemzően robogókat és kismotorokat látni, az ottani gyártók már javában érzik a nagymotorok húzását. Egyrészt a CF Moto, a Benelli és a WK-Bikes már jó ideje pörgeti az ötszáz köbcentinél nagyobb modelleket - sőt, létezik 800-as V2-es kínai cruiser is, idén viszont emelik a tétet, és bemutatnak egy 1800-as modellt, ami a valaha volt legnagyobb lökettérfogatú kínai motorkerékpár lesz.

chine1800

A Longija nálunk ismeretlen cég, egyedül onnan lehet ismerős, hogy három éve még ők szállítottak be 250-es V2-eseket az Italjetnek. Most viszont egy 1,8-as bobbert készülnek bemutatni LJ1808 néven.

A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az LJ1808 nem lesz teljesen kínai: a blokk az amerikai S&S-től származik - kiskeráron a V111-es blokk nagyjából másfél millió forintba kerül, teljesítménye 115 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 170 Nm.

Az LJ1808-ról kiszivárgott egyetlen, szemcsés képen egy elég hiteles bobbert látni, springer villával, ballonos gumival, vastagküllős kerekekkel, szíjhajtással, egyszemélyes üléssel és softail vázzal - első ránézésre egy tisztességesen megépített custom motor is lehetne.

Mivel az S&S blokk már önmagában drágább, mint a legtöbb kínai motorkerékpár, nem valószínű, hogy ez a modell olcsó lenne, viszont biztosan olcsóbb lesz, mint egy hasonló kategóriás Harley - furcsán is venné ki magát, ha a másolat többe kerülne, mint az eredeti. Attól viszont nem kell félni, hogy hamar az utakra kerül, a kínai motoroknál nagyon hosszú az átfutási idő a tanulmány és a szériaállapot között - ez pedig pontosan egy olyan koncepció, aminek a megvalósulására elég kicsi az esély.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.