Anyám, mit gurított a Moto Guzzi
Valószínűleg Hook kapitány is egy kezén meg tudja számolni, hány embernek hiányzik a Moto Guzzi Stelvio - különleges jármű volt, de sem formájával, sem műszaki megoldásaival nem tudta felkelteni a vásárlók érdeklődését. A Guzzi tanult a hibából, és megszületett a V85.
A Moto Guzzi őrületes trendérzékenységről tesz tanúbizonyságot, a V85-tel egyszerre üli meg a retró hullámot és a túraendurók szárnyalását, ráadásul nem csak egy átkozmetikázott valamit adnak, hanem ez egy teljesen új platform is. Az új 850-es, léghűtéses motor 80 lóerős teljesítményével ügyesen befér a V7/V9 család és az 1400-as California közé.
Érdekes módon a Guzzi egyelőre nem közölt sok részletet az új modellről. Annyit tudunk, hogy fordított teleszkópvillával, oldalra szerelt rugóstaggal, kardánhajtással, ledes menetfénnyel és teljesen digitális műszerfallal készül.
Az acélcsövekből hegesztett váz is teljesen új, a blokkot teherviselőelemként építették be, az aszimmetrikus lengővilla pedig alumínium. A képeket megnézve feltűnik, hogy a futómű az Öhlinstől származik, ráadásul bőven kínál állítási lehetőséget, az első féknyereg pedig a Brembo M50-es monoblok nyerge - ezek mind sokkal komolyabb elemek, mint amit a 80 lóerő körüli teljesítmény igényelne.