Egy kis érdekesség a Ducati Panigale V4-ről
A Ducati és a VW összebútorozásának az egyik velejárója, hogy az olasz motorgyártó hozzáférhet a VW csoport életnagyságú szélcsatornájához, tehát nem egy kicsinyített makettet fujkodtak, hanem a valódi mérettel tesztelhették a Panigale V4-et.
A szélcsatornás teszt ma már kiváltható számítógépes szimulációval, de ennek ellenére a gyártók szeretik élesben is kipróbálni az eredményt. A videó érdekessége, hogy a Panigale V4-et egy nagyon korai fejlesztési fázisában láthatjuk, amikor még a modellen egy oldalra szerelt központi rugóstaggal számoltak - a széria V4-nél viszont középre, nagyjából függőlegesen építik be.
Itt látni sorban egymás alatt a szélcsatornás prototípust, a 1199 Panigalét és a kész V4-est:
![ducati-panigale-v4-wind-tunnel](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1891/18919/189192/18919227_1171743_3f13c9e54c4b82fcf88da5c99b15faac_wm.jpg)
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1891/18919/189193/18919393_1171757_2fa222396ebb8d8efb8c054bb3d6b1b3_wm.jpg)
![Ducati-Panigale-V4-side](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1891/18919/189194/18919411_1171759_e8f052848974fbaf0402bd150861e53c_wm.jpg)
Nehéz megmondani, mikor döntöttek a konzervatívabb megoldás mellett, a legelső, nyár elején felbukkant kémfotókon már a végleges megoldást látni.
Az is érdekes, hogy a szélcsatornás motorra az idomon kívül nem nagyon szereltek valódi alkatrészt, a blokk, a fékek, a rugóstag mind-mind 3D nyomatott makett - és mivel futópadszerű mozgó padló adja a hajtást, láncot sem tettek fel - meg hát hova is tették volna, hiszen a műanyag blokkból rendes kihajtás sincs.