Egy kis érdekesség a Ducati Panigale V4-ről

2017.12.01. 11:52

A Ducati és a VW összebútorozásának az egyik velejárója, hogy az olasz motorgyártó hozzáférhet a VW csoport életnagyságú szélcsatornájához, tehát nem egy kicsinyített makettet fujkodtak, hanem a valódi mérettel tesztelhették a Panigale V4-et.

A szélcsatornás teszt ma már kiváltható számítógépes szimulációval, de ennek ellenére a gyártók szeretik élesben is kipróbálni az eredményt. A videó érdekessége, hogy a Panigale V4-et egy nagyon korai fejlesztési fázisában láthatjuk, amikor még a modellen egy oldalra szerelt központi rugóstaggal számoltak - a széria V4-nél viszont középre, nagyjából függőlegesen építik be.

Itt látni sorban egymás alatt a szélcsatornás prototípust, a 1199 Panigalét és a kész V4-est:

ducati-panigale-v4-wind-tunnel
Ducati-Panigale-V4-side

Nehéz megmondani, mikor döntöttek a konzervatívabb megoldás mellett, a legelső, nyár elején felbukkant kémfotókon már a végleges megoldást látni.

Az is érdekes, hogy a szélcsatornás motorra az idomon kívül nem nagyon szereltek valódi alkatrészt, a blokk, a fékek, a rugóstag mind-mind 3D nyomatott makett - és mivel futópadszerű mozgó padló adja a hajtást, láncot sem tettek fel - meg hát hova is tették volna, hiszen a műanyag blokkból rendes kihajtás sincs.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.