A hétvégén Thaiföldön teszteltek a MotoGP-s csapatok, akik szezon előtt próbálgatták az új fejlesztéseket. A Honda motorján is felbukkant egy látványos újítás, a szénszálas lengővilla.
Márquez még novemberben, Valenciában ment vele először, most viszont Pedrosa motorján is kipróbálták, aki ezzel futotta meg leggyorsabb körét.
"Kipróbáljuk különböző pályákon, de nem egész nap ezzel megyünk, így össze tudjuk hasonlítani a többivel, és el tudjuk dönteni, hogy melyik a jobb" - nyilatkozta Márquez, illetve hozzátette, hogy a szénszálas lengőkarral, a motor erősebben beszitál, ennek ellenére jobb a tapadás.
Pedrosa elmondta, hogy az alkatrész még kísérleti fázisban van, a mérnökök is még csak a tapasztalatokat gyűjtik.
A szénszálas lengővilla mellett szól, hogy könnyű és merev tud lenni, tehát elméletben jobbak a tulajdonságai, mint az alumíniumnak. Az elterjedésének első sorban nem az ára szab gátat - a versenysportban semmi nem drága - hanem bizonyos számítási nehézségek. Van az úgynevezett tervezett deformáció, például a váznak és a lengővillának van valamennyi rugalmassága, amivel terveznek is. Ez alumínium alkatrészeknél már megoldott, a mérnökök pontosan tudják, hogy melyik alkatrész milyen terhelésen hogyan viselkedik, a szénszálas elemeknél viszont eddig többször lyukra futottak, ugyanis nem úgy viselkedtek, ahogyan a modellezés alapján várták.
Most viszont mintha meglenne a megoldás, hiszen a Honda is beleásta magát a kérdésbe, illetve állítólag az Apriliának is van egy bevetésre kész prototípusa - és akkor még nem is beszéltünk a Ducatiról, akik a MotoGP-ben egyszer már befürödtek a szénszálas vázzal, de a 1299 Superleggeránál már mind a váz, mind a lengővilla karbonból készült.
Ha rápörögtél a szénszálas futóműelemekre, az Öhlins szénszálas teleszkópvilláját is érdekesnek fogod találni.
Karbon futóművet fejleszt az Öhlins
A Ducati MotoGP csapatával közösen egy újfajta első villán dolgoznak.