Tavaly a Ducati MotoGP motorjain próbálgatta az Öhlins a szénszálas teleszkópszárat, idén pedig a Man TT-n is debütálni fog a megoldás, de nem az Öhlins és a Ducati koprodukciójában, hanem a Showa és a Mugen adja elő, mégpedig a villanymotoros TT Zero futamra épített új versenymotornál, a Mugen Shunden Nanán.
Karbon futóművet fejleszt az Öhlins
A Ducati MotoGP csapatával közösen egy újfajta első villán dolgoznak.
A Mugen három pilótát indít - McGuinness-t, Johnstone-t és Anstey-t - és ők a legesélyesebbek a győzelemre. Bár az új Nana eléggé hasonlít a tavalyi Rokura, valójában eléggé más, friss fejlesztésű aerodinamikát, nagyobb kapacitású akkumulátorokat és új futóművet kapott - számunkra most ez utóbbi az érdekes.
Ugyanis a hivatalos fotókon még hagyományos, fém a külső telószárral szerepelt, az élő bemutatón, a tokiói szalonon viszont már az új karbon Showa villával volt látható - azt nem tudni, hogy ennek mi volt az oka, vagy nem volt még kész a speciális villa, vagy a csapatok igényei változtak meg közben.
Már csak az a kérdés, hogy miért szükséges a karbon külső cső? A válasz a súlycsökkentés, amelyet a Mugen Shinden Nanán olyan komolyan vettek, hogy a lengővilla, a váz és az idomok is karbonszálas műanyagból készültek.