V5-ös sportmotort készít a MondialMoto

2018.08.13. 15:19

Emlékszel még a Honda RC211V-re, a versenygépre, ami a kétütemű korszak végén váltotta a MotoGP-ben az NSR500-at? 2002-ben volt az első versenye, és 2006-ig három világbajnoki címet gyűjtött. A különlegessége a V5-ös blokk volt, amelyhez hasonló azóta sem készült - most viszont a MotoMondial (nem összekeverendő az FB Mondiallal!) bejelentette, hogy hasonló hengerelrendezéssel készítenek sportmotort.

A V5-ös motor 1000 köbcentis lesz, a hengerszög pedig 75,5 fokos, a kompersszió pedig 13,5:1-es. Hengerenként négy szelep, dohc vezérlés, háromgyűrűs dugattyúkkal. Két kivitel készül majd, a V5R és a V5S, az előbbi tovább forog (13250-ig), ezáltal erősebb, illetve karbon kerekekkel, karbon segédvázzal és karbon idomokkal érkezik.

Azt ígérik, hogy a motor súlya 178 kiló lesz, de arról nincs szó, hogy száraz vagy menetkész tömegről van-e szó,  illetve az R vagy az S változatból kell kiindulni. Ugyanígy nincs szó a teljesítményről sem - viszont az árat ismerjük.

Az R változat 11,6 millióról indul majd az S pedig 9 millióról, ami elsőre még olcsónak is tűnik a műszaki tartalomhoz képest - S&S blokkos kisszériás gépekért is többet szokás kérni. Mivel kész prototípus sincs még, ezért egyelőre mindent bemondásra kell elhinni - és ha szeretnénk esetleg egyet, akkor már lehet utalni az körülbelül 5 milliós foglalót.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.