Full-full extrás őrület lett az új Aprilia Tuono V4
Az Aprilia Tuono V4 1100 Factory hivatalosan is a legállatabb hyper-naked, ugyanis 2019-re az amúgy is vaddisznó szörnyeteget tisztességesen tovább extrázták. Teljesítmény alapján nem járna neki a legállatabb cím, mert a KTM 1290 Super Duke R szintén 175 LE, de a többséget azért üti (az S 1000 R és az MT-10SP szerényen csak 160 lóerősek).
Mielőtt írnád a felháborodott kommentet, hogy újságírókám, nem minden a teljesítmény, legyen meg, hogy a teljesítmény eddig is megvolt, ami fontosabb, hogy az előzetes híreknek megfelelően a csúcs-Tuonóba belepakolták az Öhlins félaktív SmartEC 2.0 NIX első villáját és központi rugóstagját - ugyanazokat, amelyek a Ducati Panigale V4S-be és a Honda Fireblade SP1-be is bekerültek. Ezen felül pattintottak bele még egy Öhlins elektronikus kormánylengés-csillapítót is, csak hogy teljes legyen a jóság. És mindegyiknek a vezérlését közösen dolgozták ki az Öhlins és az Aprilia mérnökei.
A futómű három előre programozott automatikus karaktert tud, track, sport és road néven, illetve van szabadon konfigurálható opció is - a beállításokat a 4,3 collos TFT műszerfalon keresztül lehet okosítani. Tehát a motoros beállítja az alap karakterisztikát, aztán a futómű terheléstől függően, a másodperc tört része alatt állítja utána a csillapítást, például más jó egy lassú szűk és egy gyors elnyújtott kanyarban, és ezt ez automatikusan tudja.
És ha ez nem lenne elég, még ott van az 1100-as, 65 fokos hengerszögű V4 hangja, ereje, illetve a teljes elektronikus arzenál, gyorsváltóval, rajtautomatikával, kanyar ABS-szel, boxutca-limiterrel, tempomattal, mindennel, amit csak el tudsz képzelni.
Ha pedig nincs szükséges a sok hókuszpókuszra, csak egy jó motor kell, ott van az alap Tuono V4 1100 RR, csillivillik nélkül, Sachs futóművel, lényegesen olcsóbban..