Itt van az új BMW S 1000 RR

2018.11.06. 14:44

A most leleplezett BMW S 1000 RR-nek sokszoros feladata van. Egyrészt lassan tíz éve leplezte le a német márka az első RR-t, ami egyben a cég első, soros négyes sportmotorja volt, amely aztán egyből új korszakot nyitott a sportmotorok világában, mind teljesítményével, mind elektronikáival inasba tette az összes konkurensét. Azóta viszont a világ felzárkózott hozzájuk, sőt, le is lépték őket, itt volt az ideje, hogy visszavágjanak.

Kezdjük a legfontosabbal: 204 lóerő és 112 Nm, amelyet a ShiftCam nevű változó szelepvezérléssel értek el - ugyanolyannal, amivel az új R 1250 GS-t is szerelik. Ám míg ott látványosan erősebb lett a motor, az RR-nél mindössze 8 lóerőt hozott. De ez még nem minden.

A tömege 197 kiló, tehát faragtak a váz súlyán is, de az új blokkon is fogtak 3,5 kilót. A 2019-es, 998 köbcentis négyhengeres tehát megkapta a változó szelepvezérlést, viszont a korábban sokat emlegetett, és emiatt biztosra vett visszafelé forgó főtengely elmaradt, helyette csak átdolgozták a szívó- és kipufogóoldal áramlási viszonyait.

A jobb kezelhetőséget tehát nem a blokkal érték el, hanem az átdolgozott vázzal, mely egyfelől könnyebb, másrészt jobban kihasználja a motorblokkot, mint teherviselő elemet. Emellett új a hátsó kerék felfüggesztése, az új rendszert a BMW Full Floater Pronak hívja, és ezáltal jobb tapadást és visszajelzéseket tudnak elérni.

A félaktív futómű feláras extra, és állítólag a új szintet képvisel a korábbi verziókhoz képest. Az elektronikákat egy hattengelyű elmozdulásmérő látja el adatokkal a motor helyzetéről, így megfelelően tud működni a kanyar-ABS a kipörgésgátló és a wheelie-controll.

Az elektronikus gázkarra négy üzemmódot programoztak rá (rain, road, dynamic, race), illetve van három feláras üzemmód, melyekben finomhangolhatóak az egyes paraméterek, például a kipörgésgáltó érzékenysége vagy a motorfék mértéke - ehhez a feláras extrához jár a boxutca-limiter is. Szintén extralistás tétel a kétirányú gyorsváltó és a tempomat.

A sok funkciót egy 6,5 collos TFT kijelzőn keresztül érhetjük el, és végre a BMW motorkerékpárjainál is feltűnik az autókból már ismert M-csomag, ami ebben az esetben szénszálas kerekeket, idomokat és egyéb csúcsminőségű motyókat jelent.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.