Több erő, több okosság, kisebb tömeg
A 2019-es évre a Ducati alaposan frissítette a Hypermotardot, ez lett a Hypermotard 950. Teljesítményben nincs nagy forradalom, mindössze négy lóerővel lesz erősebb, így összesen 112 lóerőt tud. A blokk viszont könnyebb, az átfésült, 937 köbcentis Testastretta 11° nevű V2-esből három kilót faragtak.
Érdekesebb, hogy a motor felszereltsége hogyan változott: a TFT műszerfal csak apróság, az igazi előrelépés az elektronikában van. Az egyik legfontosabb a kanyar-ABS és a hátsó kerék csúszásszabályzója, ezek ugyanazok, mint amit a Panigale V4S-ben mutattak be először. Ezen felül van IMU-vezérelt kipörgésgátló, egykerék-gátló és le- és felfelé működő gyorsváltó - ez utóbbi az SP kivitelnél szériában jár, az alapmodellnél pedig feláras extra.
A Hypermotard 950-nél az ergonómiát is átdolgozták, az ülés a karcsúbb lett, így alacsonyabb motorosoknak is biztosabban leér majd a lába. Ezen felül mind a fékhez, mind a hidrokuplunghoz radiális főhenger tartozik.
Az SP-jellel ellátott csúcskivitel a fent említetteken kívül kovácsolt Marchesini kerekeket, hosszabb rugóutakat, Öhlins futóművet és három fokkal nagyobb maximális dőlésszöget kap.
A Hypermotard frissítése mellett leleplezték még a Multistrada 950 S-t, melyből az S betű az extra felszereltségre utal. A legfontosabb luxuskiegészítő a Skyhook elektronikus félaktív futómű, illetve jár még hozzá kétirányú gyorsváltó, ledes fényszóró, TFT kijelző - a küllős felni pedig opciós tétel. Ahogyan a Ducati összes 2019-es újdonsága, a Multistrada 950 S is megkapja a kanyar-ABS-t.
A teljesítménye 111 lóerő, a nyomatéka 96 Nm, a teletankolt tömege pedig 230 kiló.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE
Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.
- Hírek
Ez nágyon kígyó, more!
A Vespa 946 Snake a 2025-ös holdévre, azaz a Kígyó évére készített különleges kiadás.