Három keréken szállítja a Yamaha a sport-túrázást

2018.11.07. 12:56

A Yamaha Niken érdekes jármű, elég különleges vezetési élménnyel, de már a teszten is arról beszélgettem a többi újságíróval, hogy ez mégis, mire jó? Mármint ha éppen nem az Alpokban laksz? Túrázni ugyanis nem igazán alkalmas, mert nem kimondottan pakolásbarát.

Kapcsolódó
Megint a japánok csinálták meg rendesen

Megint a japánok csinálták meg rendesen

Olyan, mint egy normális motor, csak lerobbanthatatlanul rajta van az úton.

Erre a kérdésre adott gyári választ a Yamaha a Niken GT-vel, amelyre magasabb szélvédőt, középállványt, kényelmesebb ülést, fűtött markolatot, 12V kivezetést, dobozrendszert és utaskapaszkodót építettek.

A háromkerekű vonalat a Yamaha egy tanulmánnyal is megtámogatta az EICMA-n, a 3CT prototípus egy háromkerekű nagyrobogó, a megoldásai részben a Tricity-ből érkeznek, pl. az első futómű, míg a blokk az Xmax 300-é. Ennél viszont fontosabbak azok a segédberendezések és extra megoldások, amelyek a következő években a széria háromkerekű Yamahákban is bemutatkoznak majd.

Az egyik ilyen a Tilt Lock Assist, amely nem más, mint egy álló helyben eldőlést akadályozó rendszer - pontos részleteket nem igazán sikerült kideríteni róla, de a lényeg, hogy nem reteszeli az első futóművet, mint a Piaggio MP3, hanem más megoldást választottak a japán mérnökök.

Aztán ott van még a spéci fényezés, mely a világ összes színében képes visszaverni a fényt, vagy a 3D nyomtatott ülés a beépített ledekkel.

Az oldalról ajánljuk

Az arany mindig fénylik
  • Tesztek

Az arany mindig fénylikBemutató: Kawasaki Z900 RS SE

Ha a konkurenciát nézzük, mindenki körbelövi: vagy retróbb de kevésbé feszes vagy sportosabb de kevésbé retró, mint a Z900 RS SE.

január 17., 10:47
Ez nágyon kígyó, more!
  • Hírek

Ez nágyon kígyó, more!

A Vespa 946 Snake a 2025-ös holdévre, azaz a Kígyó évére készített különleges kiadás.

5 órája