A Ten Kate Racing Kft., vagyis a Ten Kate Superbike versenycsapat mögött álló cég csődöt jelentett, miután a Honda az utolsó pillanatban úgy döntött, hogy nem a holland csapattal indulnak a világbajnokságon. A Ten Kate a Hondát hibáztatja a kialakult helyzet miatt.

A Ten Kate Racing a gyorsasági versenyzést a Supersport VB-n kezdte - a Honda pedig természetes választásuk volt, ugyanis az alapítók, Ronald és Gerrit ten Kate Honda kereskedők voltak.
Bár mind Supersport, mind Superbike kategóriában nyertek címeket, a Honda soha nem adott nekik teljes támogatást, amit kaptak, az sem közvetlenül a HRC-től érkezett, hanem az európai központtól.
Tehát hiába volt a Ten Kate egy meghatározó csapat, és forrt össze a nevük a márkával, a HRC nem igazán szerette, ha valami nem tökéletesen az ő irányításuk alatt van, így amikor eldöntötték, hogy teljes gyári csapattal térnek vissza a VB-re, régi vágyuk teljesült a Ten Kate kirúgásával.
Mivel a Honda csak október 30-án jelentette be, hogy a HRC 2019-re az Althea Racinggel és a híres japán tuningcéggel, a Moriwaki Engineeringgel szerződött le, és nem nyújt támogatást a hollandoknak, a Ten Kate tulajdonképpen ki lett véreztetve, ilyen rövid idő alatt esélytelen volt új partnert találniuk.
Mivel nem sikerült más gyártóval megállapodniuk, a szponzorokkal sem volt miről tárgyalniuk, és így nem jött össze a működésükhöz szükséges költségvetés, ezért a bírósághoz fordultak csődvédelemért (hogy a fizetésképtelen vállalatot ne tépjék szét a hitelezők).
A Ten Kate az ügyben sajtóközleményt adott ki, amiben reményeiket fejezik ki, hogy hátha sikerül még összeszedni magukat a 2019-es szezonra, illetve ha ez nem jön össze, akkor legalább 2020-ban legyenek ott a rajtrácson újra.
A négyszeres Superbike világbajnok Jonathan Rea 2008 és 2014 között a Ten Kate versenyzője volt, és nyilatkozata szerint őt is megrázta a hír: " Ez nagyon szomorú. Ronaldnak és Gerritnek szíve-lelke a Honda volt, és most egycsapásra rémes helyzetbe kerültek. Amikor a Honda szemében lezuhant a Superbike VB értéke, és kiszálltak a bajnokságból, akkor a Ten Kate képviselte őket, motort építettek a Cosworth-tal, elektronikát fejlesztettek, csomót költöttek a váz és a lengővilla fejlesztésére. Ezek után nehéz elfogadni, hogy amikor a HRC visszatér, akkor nekik félre kell állniuk. Amikor náluk versenyeztem, mindig büszkén mondtam, hogy egy privát csapatnál vagyok."
A Ten Kate Racing Kft. csődje nem érinti sem a Ten Kate márkakereskedést, sem a versenyalkatrészeket árusító Ten Kate Racing Products működését.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.