A 2019-es Dakar lesz az első, ami nem lép át országhatárt

2018.11.30. 16:52

Egy magára valamit is adó amfetaminfüggő már alvás nélkül kihúzza a Dakarig: a 2019-es rali január 7-én rajtol, és most már a részleteket is nyilvánosságra hozták a szervezők.

dak10 2

Némileg hervasztó, hogy a korábban Afrikát, aztán Dél-Amerikát keresztülszelő terepverseny idén egyetlen ország, Peru határain belül zajlik, miután Chile, Argentína és Bolívia is visszalépett a eseménytől.

Jó, Peru így is elég nagy és változatos, Magyarországnál például több mint tízszer nagyobb, és bőven találni benne hegyvidéket, homokdűnéket, kősivatagot, és amennyire a Marc Coma által vezetett sportigazgatóságot ismerjük, a szervezők mindent elkövetnek idén is, hogy válogatott kihívások elé állítsák az indulókat. Idén 534 fő indul 334 járművel, a versenytáv körülbelül 5000 kilométer lesz, amiből bő 3000 lesz a mért szakasz. 

A motoros kategóriában idén is a Matthias Walkner, Toby Price és Sam Sunderland alkotta KTM-es trió a legesélyesebb a győzelemre, de észnél kell lenniük, mert a hondás Kevin Benavides, Paulo Goncalves és Joan Barreda, valamint a yamahás Adrien Van Beveren és Xavier De Soultrait ott lesznek a nyomukban, és ha hibáznak, bármikor képesek átvenni a vezetést.

Az 534 versenyző között 135 újonc lesz, tehát ők és a hozzájuk tartozó 97 jármű kiteszi a mezőny 30%-át. Idén 17 nő lesz a mezőnyben a különböző kategóriákban - azt mondjuk borítékolhatjuk, hogy a motorosok között Laia Sanz lesz idén is a győztes, ő egyébként a Dakar történelmében az egyetlen (és nem csak a nőket nézve, hanem mindenkit), aki nyolcból nyolcszor végigment. És innen üdvözöljük azt a 34 motorost és quadost, akik mindenféle support és csapat nélkül vágnak neki a kéthetes ralinak.

Apropó, minden idők legeredményesebb dakaros nőjéről már itt írtunk egyszer hosszabban. Azóta már a Hondától a KTM-hez igazolt, és begyűjtött további pár világbajnoki címet, de a lényeg változatlan: földre borulunk előtte.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.