A Ducati visszahozza a csörgést: mégis száraz kuplungot kap a Panigale V4R
A bemutató előtti kémfotón tisztán látszódott, hogy a Panigale V4R szárazkuplunggal volt szerelve, aztán a széria motoron már a olajfürdős volt. Most pedig jött a hír, hogy nem, MÉGIS szárazkuplunggal érkezik.
De miért van szükség egy ilyen módosításra a bemutató után? A megfejtés a Superbike Világbajnokság, ahol a szabályok szerint csak olyan kuplungszerkezettel lehet menni, ami a homológ változaton is van, tehát ha a gyárból olajfürdős tengelykapcsolóval jön ki a lakossági példány, akkor a Ducati Corse nem versenyezhet szárazkuplunggal. (Hasonló problémája volt az Apriliának is évekkel ezelőtt, hogy a széria RSV4 láncos vezérlését a versenyre fogaskerekesre alakíthassák, felkerült a szériamotor extralistájára a fogaskerekes vezérlés, mint opció, így mondhatták, hogy az gyári kiegészítő).
Mint most kiderült, a szezon előtti tesztek során az Aruba.it Racing, a Ducati Superbike csapata a szárazkuplung mellett tette le a voksát, ami logikus is, hiszen versenycélra az a jobb konstrukció, és emiatt kell a gyárnak módosítania a típuson. A Panigale V4R-nél ugyanis semmi nem számít, csak az, hogy nyerjenek vele a világbajnokságon, eleve ezért indították az egész V4-es projektet, egy kuplungon nem múlhat a siker.
Ennél többet nem árultak el a váltásról, a képet megnézve viszont kiszúrhatjuk, hogy az STM-től vásárolták a kuplungszerkezetet, ráadásul egy kimondottan versenyzésre szánt típust. Az EVO-SBK egy kilenclamellás, állítható rugóerejű csúszókuplung, az egyik legjobb a piacon.
Azt nem tudni, hogy a szárazkuplung csörgését hogyan tolják át az Euro4-en - el tudom képzelni, hogy az Akrapovic titán kipufogóhoz hasonlóan ez is egy track only extra lesz, és aki mégis utcán használná a V4R-jét, annak marad a csendesebb és tartósabb olajos kuplung.