Csak lekapartak majdnem 40 kilót a villanyos GP-motorokról

2019.03.04. 13:06

Idén indul a MotoE, a MotoGP elektromos betétfutama - 11 csapat 18 versenyzője öt helyszínen fog csatázni, ráadásul olyan húzónevekkel, mint Sete Gibernau, Randy de Puniet vagy Bradley Smith. És szoros lesz a verseny, mert mindannyian egyforma motorral mennek, az Energica Ego versenyváltozatával.

Az Ego Corsa sok szempontból eltér a szériaváltozattól: a nagyközönség számára megvásárolható kivitel 145 lóerős és 200 Nm csúcsnyomatékú, miközben a súlya 263 kiló, az akkucsomagja pedig 11,7 kWh-s. Ezzel szemben a Corsa 20 kWh-s akkupakkot kap, a tömege körülbelül 226 kiló lesz - a súlycsökkentést úgy érik el, hogy kidobják a beépített töltőt, az idomokat szénszálasra cserélik, könnyebb futóművet raknak alá, illetve az akkuk aluházát műanyagra cserélik.

A MotoE-vel kapcsolatos problémákról egyébként itt írtunk egyszer.

Kapcsolódó
Miért bűzlik a villanyos MotoGP?

Miért bűzlik a villanyos MotoGP?

Gyanús bizniszek, furcsa szabályok, márkakupa berendezkedés: ki jár jól a végén?