Villanyhajtású gépeket akar a Triumph
Elektromos motorkerékpárokkal bővítené palettáját a Triumph. Ennek érdekében most bemutattak egy kétéves tervet, amelynek megvalósításához több partnerrel, köztük a Williams Advanced Engineeringgel is összefogtak.

A TE-1 névre keresztelt projekt célja, hogy minél gyorsabban kifejlesszenek olyan elektromos hajtásláncokat és platformokat, amelyeket a jövőben várhatóan több modellnél is fel tudnak majd használni. Elsősorban kompakt, könnyű megoldást szeretnének kialakítani.
Ebben az egyik fontos partnerük a Forma-1 egyik legendás szereplője, a Williams lesz. Bár az F1-ben mostanság annyira nem rózsás a helyzetük, az elektromos hajtásláncok fejlesztésében már komoly tapasztalataik vannak. Nem véletlen, hogy másokkal is dolgoznak együtt az autóiparban. Rajtuk kívül a villanymotorokban és inverterekben utazó Integral Powertrain, valamint a warwicki egyetem specialistái – a WMG –, továbbá az Innovate UK tudományos-technológiai ügynökség is beszállt a projektbe.
Magát a projektet a Triumph vezeti majd, és az ő infrastruktúrájukat használják fel a gyártás során is. A Williams feladata az lesz, hogy a lehető legkönnyebb akkucsomagot fejlessze és annak felhasználását is lehetővé tegye, valamint annak vezérlését illessze a prototípus kábelezéséhez. Az Integral Powertrain a villanymotort és tartozékait adja, a WMG pedig az innovációt és a piaci igényeknek való megfelelést felügyeli. Az Innovate UK-nak ezeken túlmutató szerepe is lesz: ők a brit kormányt is képviselik a buliban, nem titkolt cél ugyanis, hogy az Egyesült Királyságnak vezető szerepet akarnak kiharcolni az elektromos hajtások piacán.
A tervek szerint tehát két évre szól az együttműködés, ennyi idő alatt próbálják a lehető legtöbbet kihozni a közös munkából. Azt nem tudni, szemmel látható eredmény mikor lesz, de talán a jövő év valamely nagy motorszalonján már kapunk ízelítőt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
MT-10: Euro5+ általi halálra ítélve
Nem fektet erőforrásokat a Yamaha abba, hogy az MT-10 brutálnaked továbbra is forgalmazható legyen Európában.
- Hírek
Rövid feltámadás után ismét leáll a KTM
Bizakodóak, július végén visszaállnának a rendes kerékvágásba.
- Hírek
Ledobja magáról a legázsiaibb motorokat a CFMoto
A CFLite a CFMoto almárkája, ahol az igazán kisköbcentis modelleket találjuk.