Minden porcikájában atom lett az új Italjet Dragster

2019.11.18. 16:45

Az idei EICMA nem csak a sportmotorok meg az egzotikumok szintjén hozott jó dolgokat, hanem egyszerűbb műfajokban is - például bemutatták az új Italjet Dragstert, amelyet nyugodtan tekinthetünk a robogók Bimota Tesijének. Nem érted, miért? Ezért:

Az új Dragsterben megtartottak minden olyan királyságot a régiből, amiért azt rajongani lehetett, de a formát modernizálták, hogy ne tűnjön archaikusnak. Megmaradt a függőcsapszeges kormánymű és a lengőkaros első futómű - az Italjetnél ISS-nek hívják, azaz Independent Steering Systemnek, vagyis az első futóműnél külön választották a rugózást és a kormányzástól, a kettő nincs hatással egymásra - ennek elvileg rossz úton van szerepe, kevesebb vibráció és ütés jut el a kézhez.

Megmaradt a térhálós váz is, és pontosan olyan kívánatos, mint 20 évvel ezelőtt. Három motorváltozattal lesz kapható, 125, 150 és 200 köbcentivel, mindegyik vízhűtéses, négyszelepes blokk, a 200-as kivitel pedig 20 lóerős lesz. A váltó robogóhoz illően egy CVT-s szerkezet, az első Brembo tárcsafékhez pedig ABS is tartozik.

Az első gumi 120/70-12-es, a hátsó pedig 140/60-13-as, és a Pirelli szállítja őket, a robogó tömege pedig 112 kiló körül lesz. Szuper kivitel, bonyolult megoldások, olcsó ezek miatt nem tud lenni - hivatalos hazai ára még nincs, de az eurós árból kiindulva körülbelül 1,5 millióról indul majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.