Jövőre a Superbike VB-n is szabályozzák az aerodinamikát

2019.12.02. 10:53

A Superbike Világbajnokság szervezői 2020-tól szabályokkal korlátozzák az aktív aerodinamikai elemek használatát. A múlt héten kiadott közleményben számoltak be arról, hogy módosították a vonatkozó részeket a kiírásban, eddig ugyanis csak arról volt szó, hogy a versenymotor aerodinamikájának meg kell egyeznie a szériamotoréval.

A 2020-as kiírásban már az aktív aerodinamikai elemek mozgásterét is behatárolják, röviden az a lényeg, hogy a mozgó elemek csak annyit mozoghatnak, amennyit a szériaváltozaton, még akkor is, ha a meglévő alkatrészek egyébként nagyobb mozgásszabadságot tennének lehetővé.

A most kijött szabálymódosítás felveti a pletykát, hogy a Honda továbbra is készül valamire, és nem csak a hobbiból készítették el az aktív aerodinanikai szabadalmaikat - viszont nem tudni, hogy mire, ugyanis az új Fireblade aerodinamikai csatornáiban fix terelőlapokat láthattak, akik az EICMA-n megnézték közelről is. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, hogy a CBR1000RR-R SP kivitelének frissített változatára fogják felszerelni az aktív rendszert.

A többi 2020-as módosítás nem igazán technikai jellegű, hanem sportszakmai (pl. lebonyolítás), és inkább arra törekedtek, hogy a WSBK szabályrendszere összhangban legyen a MotoGP és az Endurance VB szabálykönyvével.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.