Aktív aerodinamikát kaphat az új Honda CBR1000RR

2019.09.09. 12:49

A különböző új Honda superbike-okról szóló pletykáktól lassan eldugul az internet, hiszen rendszeresen bukkannak fel hírek a nagyon-nagyon régóta várt V4-es homologizációs versenymotorról meg egy új CBR-ről - most az adhat reményt, hogy a Honda nagyon készül valamire a Superbike VB-n, hiszen még a Ducati menőjét, Alvaro Bautistát is átcsábították, az eddig gyengén teljesítő gyári csapatukhoz.

Az aktuális CBR1000RR alapjait még 2008-ban rakták le, és azóta csak finomították és csiszolgatták, most viszont egyre jobban reménykedhetünk benne, hogy 2020-ban egy új fejezet kezdődik a Fireblade történelmében. Minden jel arra mutat, hogy a Honda a GP-ben aratott sikerek után rákívánt a Superbike trófeákra is, valamint azt is tűrhetetlennek találják, hogy az Endurance VB-n is rég termett számukra babér.

Ezirányú törekvéseiket támasztja alá néhány új szabadalom, például a most kikerült aktív aerodinamikai elemekről szóló is. Ez a megoldás egy lépéssel tovább is ment annál, mint amit a MotoGP-ben használnak, ugyanis a takart (idommal védve, ahogyan a GP-ben is kötelező) szárnyakat rugós előfeszítéssel látták el, és kapott egy kis állítórendszert, amit a motor vezérel.

Ez lehetővé teszi, hogy az új CBR1000RR csak akkor termeljen extra leszorítóerőt (légellenállást), amikor szükséges, tehát féktávon és kanyarban úgy állnak a szárnyak, hogy leszórítóerőt termeljenek, míg egyenesben, amikor a légellenállás a végsebességet csökkentené, akkor síkba állítja őket.

A szabadalom köré egyébként egy olyan motort rajzoltak, ami nagyon hasonlít az RC213V-S-re, az utcai GP-replikára, de ez csak megtévesztés, a rajzokon egy új alumínium hídvázat és egy soros négyhengeres blokkot láthatunk. Az is biztos, hogy egy utcai motor tervei ezek, hiszen van rajta tükör, lámpa, irányjelző és felfogatás a rendszámtáblának.

Az egészben a legérdekesebb, hogy a Superbike VB szabályai nem tiltják az aktív aerodinamikát, csak annyit írnak elő, hogy az aero segédeszközöknek meg kell egyezniük a szériaváltozattal.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.