Újragondolt hűtési rendszer bukkanhat fel következő Aprilia RSV4-nél

2020.06.19. 11:53

A kikerült szabadalmi rajzok szerint az Aprilia RSV4 következő generációján több érdekes megoldás is fel fog bukkanni, például az aktív aerodinamika, melynek a hűtési rendszerhez is köze lesz.

A sportmotoroknál a hűtő a legtöbb esetben az első kerék mögött van, ami két szempontból szerencsétlen: egyfelől a menetszélben az első villa, a fékek és a kerék különböző turbulenciákat kelt, másrészt sok szennyeződés kerül a hűtőre, ezektől pedig romlik a hűtési kapacitás - éppen ezek kompenzálására nagyobb hűtőt kell használnia a gyártóknak.

Ha viszont a hűtőhöz egy légcsatornán keresztül jut el a levegő, akkor egyfelől tiszta levegő jut oda, másrészt örvénymentesen áramolva, ezáltal kisebb méretű hűtő és kevesebb hűtőfolyadék is elég, amellyel súlyt lehet spórolni. Az Aprilia szabadalma egy végiggondolt rendszernek tűnik, például még a villák berugózását is figyelembe vették, tehát hogy féktávon se tudjon semmi betakarni a légáramnak. A konstukció másik előnye, hogy az egész motor átgondoltabb lehet aerodinamikailag - mindez aktív aerodinamikával párosítva egy nagyon hatékony rendszert alkothat.

Nem ez az első alkalom egyébként, hogy valaki újragondolja a hűtő pozícióját, a nagy gyártók közül a Honda és a Benelli is nekifutott annak, hogy oldalra vagy az ülés alá költöztessék a hűtőt (de extrém példának hozhatom a Brittent is), és minden alternatív megoldásnak megvoltak a maga előnyei és hátrányai.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.