Egy jó terepmotort 9 milláért?
A KTM bemutatta a 2021-es Dakar ralimotorját, amelyet akár supporttal együtt is megvehetnek a privát versenyzők - csak a csapat költségvetésén múlik, hogy mit kérnek KTM 450 Rally Replica mellé, alkatrészellátástól kezdve a komplett szervizháttérig igen sok lehetőség van.
A blokk egy 450-es egyhengeres, egy vezérműtengellyel, injektorral, a tavaly modellhez képest pedig új a váltó, melyben a kapcsolómechanizmuson és az alkatrészek felületkezelésén módosítottak, hogy tartósabb legyen.
A blokkot egy króm-molibdén ötvözetű térhálós acélcsővázba építik be, melyet kimondottan a raliversenyzéshez terveztek, és módosítottak a merevségén a jobb visszajelzések miatt, a hátsó duplatank pedig egyben segédváz is.
A futóművet a KTM-eknél megszokott módon a WP szállítja, elöl 48-as XACT Pro villa, hátul pedig egy minden paraméterében állítható rugóstag próbálja a földön tartani a kerekekeket - a rugóút 305 illetve 300 mm. Versenymotorról van szó, teljesítményadatot nem adnak meg, viszont a száraz tömege nyilvános, 139 kiló.
A 450 Rally Replicából mindössze 85 darabot gyártanak, egyenként 25 900 eurós, azaz 9 milliós áron, és ez még csak a versenyre felkészített motor, ehhez lehet még különböző szolgáltatási csomagokat rendelni.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ázsiai sikermodellt hoz Európába a Honda
Óvatos felvezetés után végre felénk is elhozza a Honda a GB350S modellt, és rögtön rittyent mellé egy 500 köbcentis testvérmotort.