Tiszta legó lesz a Kawasaki villanymotorja

2020.07.24. 11:43

A Kawasaki ugyan azt nyilatkozta, hogy az Endeavor tanulmányuk nem megy szériagyártásba, de ez nem zárja ki, hogy a műszaki megoldásai egy másik motorral viszont igen - és ez utóbbit támasztják alá az újabb szabadalmak, amelyek alapján nem úgy tűnik, mintha leállították volna a projektet.

Az Endeavour projekttel tavaly ősszel találkozhattunk először Milánóban, és azóta folyamatosan jöttek róla a hírek, most pedig a szabadalmi rajzoknak köszönhetően teljesebb képet kaphatunk arról, hogy mire készülnek.

Igazán érdekes az a folyamatábra, ami azt mutatja be, hogyan jut majd el a kész modell az ügyfélhez. Ha az idővonalat megnézzük, az látszik, hogy külön érkezik a motorkerékpár és az akku/vezérlő páros (ez a kettő valószínűleg egyben van), amiket a kereskedő rak össze az ügyfélnek. Ezt nem véletlenül találták ki, ugyanis a Kawasaki egy moduláris platformban gondolkodik, amit különböző kapacitású akkumulátorokkal lehet szerelni. A másik oka, hogy a motorkerékpár klasszikus részét (váz, kerekek, fék, stb...) egy olyan üzemben tudják gyártani, ami már eleve van nekik, míg az elektronika (ami a Kawasakinak a motorgyártásnál régebbi szakterülete) egy másik, arra berendezett üzemből jöhet, és megspórolnak plusz egy szállítást és gyártási folyamatot azzal, ha a végső összerakást a kereskedőre bízzák. Akihez a végén bemegy az ügyfél, kiválasztja, hogy milyen paraméterekkel kéri a motort, és azt rakják neki össze.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.