Elindítják a japánok a közös akkuszabványuk tesztüzemét

2020.09.07. 14:34

A négy nagy japán motorgyártó, a Honda, Yamaha, a Kawasaki és a Suzuki közös akkumulátorrendszeren dolgozik, hiszen egy szabványos, cserélhető akkumulátorcsomaggal és töltőrendszerrel segíthetik a villanymotorok elterjedését. A terv megvan, és most bejelentették, hogy Oszakában elindítanak egy tesztrendszert is.

2018-Honda-PCX-Electric-scooter-05

A négy japán gyártó eredetileg azért fogott össze, hogy bár némileg lecsúsztak az elektromos forradalom elejéről, közös akku és töltőrendszerrel a villanyos jövő meghatározói szereplői lehetnek. A tervük, hogy az elektromos modelljeik egyforma akkumulátorral működnének, amelyekhez töltő és akkucserehálózat is tartozna, vagyis a tankolás egyenlő lenne az akku cseréjével, így a töltési idő sem lenne már érv a villanyrobogók ellen.

A négy gyártó tehát létrehozott egy konzorciumot, amelyben közösen fejlesztik az akkut és a töltőhálózatot, amely később akár világszabvány is lehet, ugyanúgy, mint a ceruzaelem, vagy hogy mostanra az andoridos telefonokhoz ugyanaz a töltő jó, márkától függetlenül.

2018-Honda-PCX-Electric-scooter-01

Az első nagy bejelentést hallgatás követte, de az idő munkával telt, és nemsokára indul a rendszer próbaüzeme Oszakában, ahol az egyetem hallgatói és munkatársai fogják tesztelni - kapnak próbajárműveket és egy telepített akkumulátorcsere-állomást, és elkezdik gyűjteni a tapasztalatokat.

Nem tudni, hogy mi lesz ennek a jövője - a japán gyártók villanyos modellek terén le vannak maradva a KTM-től, a BMW-től és a Harley-Davidsontól, így nem valószínű, hogy ők fogják diktálni a tempót. Viszont az előbb említett márkák inkább a nagyobb kategóriában utaznak, a japánok előtt így viszonylag szabad a pálya, hogy az 50-esek és a 125-ösök mezőnyében nyissanak, ahol rengeteg konkurens van, de ezek jelemzően friss, motoros múlt nélküli cégek, akikre akár rá lehet még erőltetni a saját szabványaikat, ha bevetik a jelentős lobbierejüket.