Biaggi és a Voxan megdöntötték az elektromos sebességrekordot

2020.11.05. 12:14

Sor került a Voxan Wattman és Max Biaggi elektromos sebességi rekordjára - végül a Covid miatt nem az Uyuni-síkságon futottak neki, hanem a franciaországi Châteauroux repülőtéren. A bolíviai sós síkság nagyobb műsor lett volna, hiszen egyfelől csodálatos képek készülhettek volna a mesebeli tájon, másrészt ott van a világ egyik legnagyobb líthium készlete, amely az akkumulátorgyártás elengedhetetlen kelléke. A siker viszont így sem maradt el, október 30. és november 1. között összesen 11 rekordot állítottak be, köztük a 408 km/h-s elektromos csúcssebességet is.

Ezen felül a 300 kilónál nehezebb, nem teljes burkolattal rendelkező, tisztán elektromos hajtású motorkerékpárok sebességrekordját is megjavította 367,01 km/h-ra, 38,7 km/h-t verve az előző csúcsra.

A rekorder motorban elég speciális alkatrészeket használtak, például az AMG Mercedes Formula E autójának a villanymotorjait és vezérlőrendszereit. A motorral többet mentek különböző beállításokkal, például idomokkal és idom nélkül is, így jöttek össze az alábbi rekordok:
- negyed mérföld, repülőrajt, részben idomokkal: 394,45 km/h
- negyed mérföld, repülőrajt, idomok nélkül: 357,19 km/h
- egy kilométeren, repülőrajt, részben idomokkal: 386,35 km/h (előző rekord: 329,31 km/h)
- negyed mérföld, állórajt, idomok nélkül: 125,2 km/h
- negyed mérföld, részben idomokkal, állórajttal: 127,3 km/h
- egy kilométeren, állórajt, idomok nélkül: 185,56 km/h
- egy kilométeren, állórajt, idomokkal: 192,84 km/h (előző rekord: 122,48 km/h)
- egy mérföld, állórajt, idomok nélkül: 222,82 km/h
- egy mérföld, állórajt, idomokkal: 225,01 km/h

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.