Azt már tudtuk, hogy a Yamaha fejlesztési részlegét foglalkoztatja turbófeltöltés, hiszen láttuk a soros kéthengeres turbós blokkjuk szabadalmát, most pedig az MT-09 háromhengeresének a turbósítását védették le.
Turbós kéthengeresen dolgozik a Yamaha
Érdekes módon nem az MT-07 blokkját fújnák meg.

A feltöltőre nem azért van szükség, mert az MT-09-et vezetve bárkinek is az jutna eszébe, hogy ezt még meg kéne fújni egy kis teljesítményért, hanem mert ezzel csökkenthető lenne a fogyasztás és a karosanyag-kibocsátás.
Érdekesség, hogy szabadalomban szereplő blokk lökettérfogata megegyezik a 2014-2020 között gyártott MT-09 847 köbcentijével, a benne szereplő motor hosszabb lökettel (73 mm) és kisebb furattal (67,5) rendelkezik.
A tesztek során a 180 lóerős csúcsteljesítmény értek el 8500-as fordulaton, miközben a nyomatéka rettentes 176 Nm volt, ráadásul ennek a 90%-a már 3000-7000 között is megvolt, vagyis ebből a szempontból még a VMAX-ot is lepipálja. Emellett a CO2 kibocsátást 30%-kal sikerült levinniük, vagyis az motor emissziója nagyjából a fele lenne annak, amit az Euro5 előír.
400 méteres pénisz
Vannak tökéletes színészek és szerepek, például amikor Schwarzenegger terminátort alakít. A VMax hagyományosan valami ilyesmi.
Hogy ez így összejöjjön, közvetlen befecskendezést és változó szelepvezérlést is használtak, és állítólag az elektronikus töltőnyomásszabályzással sikerült minimalizálni a turbólyukat, ami a turbós motorkerékpárok legnagyobb rákfenéje.
Bár a turbós blokk egyedi darab, a tesztekhez a körítést szériamotorokból szedték össze, főleg az MT-10 elemeit használták - az, hogy a vannak furcsa részletek, mint például a talajra szinte lelőgő hűtő, az ne zavarjon meg senkit, itt nem egy konkrét modellt teszteltek, hanem a turbófeltöltést.
Nagyon gonosz dolog
Ezt a motort kinőni nem lehet, megunni soha nem fogod.
A turbós Yamahákra még várni kell, a bemutatásukkal jó eséllyel kivárják az Euro6 szabályok életbelépését. A fejlesztéshez szükséges időt nehéz belőni, az adhat némi kapaszkodót, hogy a Kawasaki H2 a szabadalmi bejelentések után öt évvel jelent meg. Mivel az Euro6 bevezetésének még nincs céldátuma, és a pontos határértékeket sem szabták még meg, a Yamahánál sem fognak kapkodni.
Viszont előbb-utóbb visszatérnek a szériagyártású feltöltött motorok, a Suzuki is nagy erővel dolgozik egy turbós blokkon, a Kawasakinak már ott van a H2 sorozat, és a Honda is sorban adja be a szabadalmakat, melyek alapján úgy néz ki, hogy ők is a kompresszorban látják a jövőt.
Jön a sátán, és indexel!
Visszafogták, de így is 200 lóerő, és viszi a háromszázat. És ez egy túramotor.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Guminyomás is lefújhat a dobogórólMotoGP Katar – 2025.
Vinales megszívta Katarban, Jorge Martín visszatért, de ismét zakózott, Marc Márquez törött motorral is óriásit ment. MotoGP összefoglaló.
- Hírek
700 köbcentire nőtt a Moto Morini túraendurója
Több erővel talán már elég lesz a löket a Moto Morini X-Cape 700-ban.
- Hírek
Mi ez a pusztító CGI videó az R 1300 R-hez?
Az R 1300 R természetesen erősebb és mindenebb elődjénél. Könnyebbnek mondjuk nem könnyebb.
- Közélet
Fehér aszfalt: jobban csúszik, de mennyivel?
Az oké, hogy utáljuk a fehér aszfaltot, de mégis mennyire? És miért is? Spoiler: nagyon és okkal.
- Tesztek
Nyerj vasárnap, adj el hétfőnTeszt: Yamaha YZF-R9
Yamaha R9: nem feltétlenül szükséges kétszáz lőerő ahhoz, hogy jól érezd magad.