Hanyattdöntött lámpát kap a Honda CB1000R

2020.11.10. 11:49

A Honda 2018-ban nagyot gurított a CB1000R-rel: a Neo Sports Café stílusirányzattal és a CBR1000RR átdolgozott műszaki tartalmával egy vagány naked bike-ot alkottak, amely a Honda legszebb hagyományait elevenítette meg. 2021-re csak éppen annyit nyúlnak hozzá, amennyit feltétlenül szükséges. A formán csak finoman alakítanak, jobban hangsúlyozzák az alumínium vázat, enyhén hátradöntik a fényszórót, lecserélik a hűtő és a légszűrő burkolatát, de közben az összhatás nem borul fel.

Lecserélik a műszerfalat egy modern, 5 collos TFT kijelzőre, bevezetik a Honda Smartphone Voice Control (HSVC) is, melynek segítségével vezetés közben használhatjuk telefonunkat, azaz hívást és e-mailt fogadhatunk, zenét hallgathatunk, valamint navigálhatunk, anélkül, hogy elengednénk a kormányt, vagy levennénk a tekintetünket az útról. A nyereg alá pedig egy USB-C aljzatot helyeznek el.

A blokkon nagyot nem faragtak, marad a 998 köbcentis négyhengeres 145 lóval és 104 Nm nyomatékkal, az Euro5 teljesítéséhez viszont átalakították a szívó- és kipufogóoldalt, a hengerekbe kovácsolt alumínium dugattyúk kerültek, és beletúrtak a hengerfejbe is. Ezen felül csiszoltak a csúszókuplungos váltón is, hogy könnyebben és finomabban működjön. A futómű érdemben nem változik, viszont hátra egy szélesebb, hat collos felni kerül, amelyre már 190/55-ös abroncsot húznak.

A CB1000R-ből kiadnak egy Black Editiont is, melyen az extrát a fekete fényezés, az alapáron járó gyorsváltó és a mart CB embléma jelenti ez extrát.

A kilós CB mellett átdolgozták a CB125R-t is, melynek a blokkja eddig is kimaxolta az A1-es kategóriában megengedett 15 lóerőt, így csak a nyomatékon javítottak 1,2 Nm-t, illetve szeparált funkciójú Showa SFF-BP első futóművel látták el, melyben az egyik villaszár felel a rugózásért, a másik pedig a csillapításért - ez az első 125-ös motor, melynél ezt a megoldást választották. Ezen felül újdonság az LCD műszerfal és a IMU alapú ABS.