Mindennél durvább RS változatok készülnek az Energica motorjaiból
Miután bejelentették, hogy egészen 2022-ig az Energica marad a MotoE beszállítója, a csúcsminőségű és nagyteljesítményű villanymotorokban utazó cég bejelentette, hogy a versenypályán gyűjtött tapasztalatokat átültetik a szériamodellekbe, és RS (Reparto Sportivo) kódjelű csúcs, pályaorientált modellváltozatokat készítenek.
Az EGO + RS, az EVA EsseEsse9 + RS valamint a EVA Ribelle RS lesznek az új modellek, melyeknél a MotoE-ből származó fejlesztésekkel még nagyobb teljesítményre lesznek képesek.
Sugárhajtás biturbó
Villannyal eddig ez a legsúlyosabb. És végre oda lehet állítani a benzines konkurensek mellé is.
Az újítás leginkább szoftveres, és például jobb 0-100-as gyorsulásra lesznek képesek, a jelenlegi 2,6 másodpercből kb. két tizedet tudnak faragni.
Az akkumulátor nem változik, az továbbra is egy 18,9 kWh-s egység, sőt, a motorhoz sem nyúlnak. Az EsseEsse9 + RS nyomaték 200 Nm marad, az Ego + RS és a Ribelle RS pedig 215 Nm-rel gazdálkodik majd.
További újdonság, hogy jövőre érkezik a Corsa Clienti csomag, mely az Ego + RS-hez ad spéci Öhlins futóművet és csúcs Brembo fékeket - olyanokat, mint amik a MotoE-s versenygépeken is vannak, így eggyel kevesebb akadálya lesz annak, hogy a gazdag különcök versenypályák nyílt napjait is látogathassák villanymotorral - a 270 kilós tömeggel viszont így sem lesz ideális.