Rengeteg szénszállal és titánnal teszik pillekönnyűvé a KTM 1290 Super Duke RR-t

2021.03.11. 10:26

Újabb információk derültek ki a készülő KTM 1290 Super Duke RR-ről - a még hegyesebb, még pályaorientáltabb változat teljesítményben nem lesz több, de az amúgy is könnyűnek számító motorból kilenc kilót faragnak le, így a tömege 180 kiló körül lesz. Ez a kilenc kiló egy túraendurónál is számottevő lenne, egy naked bike-nál, ahol igazából nincs honnan levenni érdemi mennyiséget, egyenesen elképesztő. A 180 kiló pedig egy hatszázasnak sem rossz tömeg, nemhogy egy 1300 köbcentis gépnek.

IMG 0511

Ezt úgy érik el, hogy a lehető legtöbb helyen szénszálat használnak, például a segédváznál, az első sárvédőnél, a légbeömlőnél és annál a műanyag elemnél, amely az első fékre vezeti légáramot (kb. mint a GP motorokon). Ezen felül állítólag a láncvédő is karbonból lesz, hiszen ott is lehet jópár grammot fogni. A másik érdekesség, hogy a karbon segédváz miatt az RR-en nem lesz utasülés. Ez a gyorsan menésről fog szólni, nem a közös andalgásról.

A legtöbb kilót egyébként jó eséllyel a kipufogón faragták, az RR ugyanis alapból titán Akrapovic-csal érkezik majd, illetve a pillekönnyű kovácsolt alufelnik is sokat számítanak - nem csak az összsúlyban, hanem a rugózatlan tömegben és a kezelhetőségben is.

A blokkhoz viszont nem nyúlnak, állítólag az elektronikán csiszolnak egy keveset, de a mechanikai elemeket békén hagyják - ezzel mondjuk egyet tudok érteni, nekünk sem hiányzott belőle egy fél lóerő vagy Nm sem.

Ha hihetünk a pletykáknak, a Super Duke RR csak korlátozott példányszámban fog készülni, mindössze 500 darabot terveznek majd, és a felhasznált drága anyagokat elnézve biztosan nem lesz olcsó. Várhatóan március végén lesz a hivatalos bemutató.