Visszatér az Alstare csapat a Superbike VB-re

2021.03.18. 14:03

A belga Alstare idén visszatér a Superbike VB-re - utoljára 2014-ben mentek, még a Bimotával, a csúcson pedig 2005-ben voltak a Suzukival, amikor Troy Corserrel és a GSX-R1000-rel megnyerték a VB-t.

alstare

Az Alstare nem önállóan áll rajthoz, hanem a Gil Motorsporttal összefogva, és ezúttal a Yamaha mellett döntöttek - az Alstare R1-én a francia Christophe Ponsson fog ülni, aki 2011-ben mutatkozott be a Superstock 600 Európa Bajnokságon, majd 2015-ben debütált a Superbike-ban a Pedercini Kawasakinál, illetve 2018-ban egy futamon helyettesítete Tito Rabatot a MotoGP-ben. Tavaly a Nuova M2 Racing Apriliáján indult a Superbike négy fordulóján.

Az Alstare a Superbike egyik legjobb nevű csapata, egészen a 90-es évekig nyúlik visszük a történetük, első fontos eredményüket 1998-ban érték el, amikor Fabrizio Pirovano megnyerte a Supersport kategóriát. A Suzuki gyári támogatásával a Superbike-ban szép eredményekkel mentek, Pierfranceso 'Frankie' Chili számos futamgyőzelmet szerzett, 2003-ban pedig Gregoria Lavillával (jelenleg az WSBK elnöke) a top ötbe kerültek. 2004-ben a Suzuki, a Honda és a Yamaha távol maradt a VB-től ezzel tiltakozva az ellen, hogy a szabályok merészen a Ducati felé lejtenek - aztán 2005-ben visszatérve Troy Corserrel behúzták a címet, az ausztrál pilóta zsinórban 16 alkalommal állt dobogóra.

Később is jól mentek, nem kis nevekkel álltak rajthoz, olyan pilóták fordultak meg náluk, mint Yukio Kagayama, Max Biaggi, Max Neukirchner és Leon Haslam. 2013-ban Ducatira váltottak, de nem igazán sikerült megoldaniuk a Panigale által feldobott kihívásokat, így végül 2014-ben a Bimotánál kötöttek ki - a BMW blokkos BB3-mal tettek egy próbát, és a rövid életű EVO géposztályban a motor versenyképesnek bizonyult, viszont a Bimota nem tudta teljesíteni a homologizációs előírásokat, így a csapatot a szezon közepén kizárták, az addigi eredményeiket pedig törölték.