Itt az új terepes CCM, a Maverick

2021.05.31. 14:29

Újabb taggal bővítette az amúgy is igen népes Spitfire sorozatot a brit CCM. Az idén éppen ötvenéves, aprócska gyártó egy könnyű terepen és aszfalton is jól használható gépet mutatott be, Maverick névre keresztelve. A forma telitalálat, mint általában a CCM gépei, ez is a klasszikus stílusú motorkerékpárok kedvelőinek nyeri majd el a tetszését.

Ha pedig már a Spitfire széria legfrissebb darabjáról beszélünk, nem túl meglepő, hogy műszaki szempontból nincs jelentős különbség a többi hasonló géphez képest. Ugyanazt a 600 köbcentis egyhengerest kapta a Maverick is, 56 lóerővel és 50 newtonméteres csúcsnyomatékkal. Ehhez hatfokozatú váltó társul. Bár ezek az adatok nem tűnnek túl izmosnak, fontos megemlíteni, hogy mindössze 150 kilogrammos menetkész tömeget kell mozgatniuk a lóerőknek.

Megkülönböztetik ugyanakkor a Mavericket a többi Spitfire-től a Haan által készített felnik, amelyeken Mitas E7+ gumik feszülnek. Nem túl bütykösek, így aszfalton sem kimondottan kényelmetlenek, cserébe viszont könnyebb terepen is elboldogulnak. A dupla csövű kipufogót ugyanúgy magasra emelték, mint a szintén Spitfire-szériás Blackoutnál.

Elöl 320, hátul pedig 240 milliméteres féktárcsa gondoskodik a megállásról. Az első és hátsó rugóút egyaránt 120 milliméter, a futómű állítható. Felár ellenében a J. Juan fékek helyett Brembót is kérhetünk, de az opciós listán szerepel Öhlins első-hátsó futómű is. Igaz, utóbbi arányaiban drága mint a méreg, a motor alapárára rádob egy másfeles szorzót.

A Maverick 9995 angol fontba (mintegy négymillió forintba) kerül majd alapkivitelben. Öhlins futóművel 1,9 millióval drágább, míg a Brembo fékek közel félmillió forintos pluszt jelentenek. A CCM számos személyre szabási lehetőséget kínál, ezek függvényében igen komoly árcédulák is előállhatnak.