Riksákban teszteli akkumulátorait a Honda
A járműipar egyre inkább az elektromos hajtás felé tolódik el, a gyártókat pedig főként az akkumulátortechnika állítja kihívások elé. Nemrég mi is megírtuk, hogy a Honda, a KTM és a Piaggio közös akkuszabványon, sőt könnyedén kivehető és cserélhető aksikon dolgozik.
![](https://kep.index.hu/1/0/3834/38341/383410/38341069_8dbd5c2aa22b19beff565743a2b21d8f_wm.png)
A Honda most érdekes lépésre szánta el magát, ugyanis Indiában riksákkal tesztelik a közeljövőben robogókba és egyéb, kis súlyú elektromos járművekbe kerülő akkupakkokat. Ez elsőre bizarrnak hangzik, ha viszont kicsit a dolgok mögé nézünk, láthatjuk, hogy logikus lépésről van szó.
![](https://kep.index.hu/1/0/3834/38341/383410/38341071_c66afea1a894493ac558cb1073984ef2_wm.jpg)
A riksák ugyanis többnyire nem magán-, hanem üzleti használatban vannak, személy- vagy áruszállító tevékenységeket végeznek velük, így tehát komolyabb terhelést kapnak, mint mondjuk egy munkába járós robogó. Márpedig a Honda mérnökei arra kíváncsiak, hogy bírják a gyűrődést ezek a hordozható és cserélhető akkumulátorok.
![](https://kep.index.hu/1/0/3834/38341/383410/38341073_fde3d9a4153235e0f1718e34ebbc7fe6_wm.jpg)
Azt várják a tesztektől, hogy kiderüljön, mennyire viselik jól a rengeteg töltési-lemerülési ciklust, valamint esetenként a viszonylag nagyobb tömeg – értsd: megpakolt riksa – mozgatását. A megszerzett tapasztalatok birtokában remélhetőleg hosszabb élettartamú és jobb hatásfokú egységeket tudnak majd tervezni.