Alternatív hajtásokon dolgozik a Kawasaki
A Kawasaki motorkerékpár-gyártó részlegének stratégiájáról is szó volt azon a nagy beszámolón, amelyet az anyavállalat, a Kawasaki Heavy Industries vezetői tartottak Group Vision 2030 címmel. Ebből kiderült, hogy a járműgyártásban az alternatív hajtások bevezetését tekintik fontos célnak.
Ez persze nem meglepő, jó ideje látszik már a trend, hogy a különféle gyártók ebbe az irányba mozdulnak. A Kawasakinál fontosnak tartják, hogy ne egyfajta megoldáshoz ragaszkodjanak csupán, hanem több lábon álljanak. Ennek jegyében tisztán elektromos és hibrid gépek mellett a hidrogénhajtással is kísérleteznek. Nemcsak a motorkerékpárokat, hanem a vízi és légi járműveket is érinti az elképzelés.
A jövő mellett a jelenről is szó esett. A rendelkezésre álló statisztikákból kiderült például, hogy a nagymotorok terén a 2017-es pénzügyi évhez képest tavaly már nyolcvan százalékos volt a növekedés. Itt a japán gyártó meghatározása szerint a 401 köbcentis és afölötti gépekre kell gondolni. Kellemes meglepetés továbbá, hogy jelentőset ugrott a fiatalok aránya a vásárlók körében, tehát a huszonévesek a jelek szerint kedvelik a márkát.
Számunkra itt, Európában kevésbé releváns információ, de Észak-Amerikában az offroad gépek mennek nagyon, nemcsak a két-, hanem a négykerekű járművek is. Ahhoz, hogy a növekvő igényekkel tartani tudják a lépést, a Kymcóval szövetkeznek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érkeznek az új KTM-ek: 1390 Super Duke R
173 lóerő, 145 newtonméter, Camshift technológia, szelephézag-ellenőrzés 60 ezer kilométerenkén és állami segítő kézre váró vállalat.