Közeleg az 1200-as retró-Brixton gyártása

2021.06.28. 08:24

A Brixton még a 2019 őszi EICMA szalonon leplezte le 1200 köbcentis retró gépének prototípusát. Tavaly tavasszal aztán már olyan képeket mutattak, amelyeken szinte teljesen szériaérettnek látszott a motor. Hogy végül a járvány miatt, vagy egyéb okból, nem tudni, de csúszott a bemutató. Most úgy tűnik, már nem kell sokat várni, a blokk terveit például már bejegyeztették.

Ezen egyelőre annyi látszik, hogy az 1200 köbcentis, soros kéthengeres próbál léghűtésesnek látszani, ezzel is a retró vonalat erősíteni, de a vízcsőcsonkok árulkodnak arról, hogy valójában folyadékhűtéses blokkal van dolgunk. Persze a nagy bordák azért így is szerepet játszhatnak majd a hűtés optimalizálásában. Hasonlóan trükközött a Triumph is a Bonneville T120-nál, a Brixton tehát nem véletlenül próbálkozik hasonlóval.

Míg azonban a brit márka a befecskendezőket is karburátornak igyekezett álcázni, a Brixtonnál ilyesmiről nincs szó, ekkora mértékben azért nem mentek bele a részletekbe. A blokkon kívül további technikai részleteket egyelőre nem ismerünk, de a Brixtontól már megszokhattuk, hogy a klasszikus dizájn ellenére modern elemeket is használ, így például nagy összegben lehet fogadni a ledes lámpatestekre a szériamodellnél is.

Azt még nem tudni, mikor mutatják be a sorozatgyártásra kész változatot, mint ahogy a modell nevét is homály fedi. Abból kiindulva, hogy már tavaly is úgy tűnt, szinte kész vannak vele, minden bizonnyal még ebben az évben megejtik a leleplezést. Míg a tervezés az ausztriai központban zajlott, addig a gyártást a kínai Gaokinnél intézik. Árban minden bizonnyal jócskán alálőnek a Triumph-nak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.