Egy BMW lehet a világ legmeglepőbb kezdőmotorja

2021.07.06. 07:07

Nemrég még azon néztünk nagyot, hogy a Suzuki elkészítette a GSX-S950-et. Vagyis fogta az ezres naked bike-ját, és levitte a teljesítményét 94 lóerőre, hogy aztán A2-es jogsihoz passzoló, 48 lovas kivitelt is kiadhasson belőle. Ha akkor azt gondoltuk, az egyliteres blokk kicsit túlzás egy kezdőmotornak, akkor most érdemes kapaszkodni. A BMW ugyanis az R18-cal csinálná meg ugyanezt.

2020-BMW-R18-studio-24-scaled

Nekik ráadásul valamivel könnyebb dolguk van, mint a japánoknak. Az R18 cruiser ugyanis alapból 90 lóerős, így nem kellett köztes lépcső, gyakorlatilag azonnal jöhet a 48 lovasra fojtott, A2-es szintű változat. Ezzel az 1802 köbcentis bokszer nemcsak a valaha gyártott legnagyobb bajor kéthengeres, hanem az új kivitelben egyben napjaink legkisebb literteljesítményű blokkja is lesz.

A hírek szerint a jelenleg 4750-es fordulaton jelentkező teljesítménycsúcs még alacsonyabbra, 4250-re kerül, míg a maximális nyomatékot – ez a rendes R18-nál 158 Nm – egy ezressel hamarabb, már kétezres fordulaton leadja. Kérdés, hogy a tömegen szándékoznak-e faragni, és ha igen, mennyit tudnak, hiszen a maga 345 kilogrammjával jó nagy dögről van szó.

Úgy tudni, hogy a bemutatót idén őszre tervezik, vélhetően az EICMA szalonra. Azt ellenben nem tudni, pontosan mely piacokra szánják minden idők talán legmeglepőbb kezdőmotorját.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.