A KTM 2018-ban mutatta be a 790 Duke-ot, amelyet mostanra már 890-esre hizlaltak, és ha minden igaz, nem állnak meg itt, és a következő már 990-es lesz - éppen úgy, mint az egykori, V2-es, LC8-as Super Duke.
![DSC3939](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3906/39064/390641/39064119_68936c05433430836819d1d0676f393b_wm.jpg)
A lökettérfogat növelésére a jövőben életbe lépő Euro5b kibocsátási norma miatt lesz szükség, amely főleg a zajkibocsátás szempontjából lesz új, halkabbnak kell lenniük a motoroknak, ezt pedig első sorban kövérebb kipufogóval és a vízköpeny növelésével tudják elérni, ezek azok, amelyek hatékonyan le tudják fojtani a zajt.
Várhatóan a 990 Duke nem lesz nagyon más a mostani 890-es szériánál, a teljesítménye legfeljebb minimálisan fog nőni, a tömege pedig marad 169 kiló szárazon - folyadékokkal feltöltve viszont valószínűleg több lesz, mint az aktuális modell. Várhatóan a vázon és a lengővillán módosítanak, de mivel még csak prototípusokat lehetett csak elcsípni, ezekről nehéz nyilatkozni, hiszen távol van még a végleges változat.
![IMG 0549](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3906/39064/390641/39064147_f755e22c4c059769fa7156fbaa5d5e2c_wm.jpg)
Várhatóan a 990-esből nem csak Duke és Adventure változat készül majd - mivel a KTM-nek jelenleg egyetlen sport-túra modellje van, a Super Duke GT, várhatóan a 990-esből is készül GT változat, illetve nagyon várjuk, hogy újra leporolja a KTM az SMT koncepcióját.