A Bimota éppen a KB4-en dolgozik már egy ideje, egy olyan sportmotoron, amelyből saját mércéjük szerint viszonylag nagyobb mennyiséget adhatnak el. Eddig különböző kémfotókon vagy közepes minőségű képeken lehetett megcsodálni, a műszaki részletekről azonban csak találgatások voltak.
A KB4 név arra utal, hogy Kawasaki-alapokon nyugszik a modell (Kawasaki-Bimota), az pedig már eddig sem volt titok, hogy a Ninja 1000 SX blokkjából indulnak ki. Az 1043 köbcentis soros négyhengeres teljesítménye változatlanul 142 lóerő, nyomatéka 111 newtonméter marad, nem mentek rá a teljesítménynövelésre, de némi egyediséget azért adnak neki egy saját kipufogórendszerrel.
A Bimota-varázslat szokás szerint ezúttal is inkább a vázból jön majd. A váz első része acélcsőből készült, ehhez egy szénszálas segédváz csatlakozik. A Ninjához képest sokat tudtak spórolni a tömeget tekintve: a KB4 megtankolva 194 kilót nyom, azaz 41-gyel kevesebbet, mint az 1000 SX. Ennek köszönhetően kedvezőbb gyorsulásra is számíthatunk, miközben a 250 km/h-s végsebességet nem piszkálták.
Nemcsak könnyebb lett a KB4, mint az 1000 SX, hanem a súlyelosztás is változott. Eleve öt centivel rövidebb lett a motorkerékpár mind teljes hosszát, mind tengelytávját tekintve, ráadásul a blokkot is előrébb tolták, közelebb az első kerékhez. Ehhez a hűtő pozícióját is megváltoztatták, a hatékonyabb hűtés érdekében két oldalt jókora légbeömlők is helyet kaptak. A körítés természetesen felső polcos, így a monoblokk nyergeket a Brembo, a futóműalkatrészeket az Öhlins szállítja, ám egyelőre a pontos specifikációk nem ismertek.
Mivel a jóváhagyási dokumentumok 2022-es modellként említik a KB4-et, a bemutató sem lehet már messze. A legtöbb forrás szerint az őszi milánói EICMA szalonon hullhat le a lepel az új Bimotáról.