Bemutatták a Triumph Tiger Sport 660-at
Egy ideje már nem volt titok, hogy a Triumph a tavaly leleplezett Trident 660 műszaki alapjaira további modelleket tervez. Az egyik ilyen a Tiger Sport 660, amelyről nyár végén még azt írtuk, célegyenesben a fejlesztés. A hivatalos bemutatóra sem kell már tovább várni, a britek most felfedték a részleteket.
A Tiger Sport 660 a Tridentből már ismert háromhengeres blokkot kapta, amelyet 81 lóerős csúcsteljesítményéért 10 250-ig, míg a 64 newtonméteres nyomatékért 6250-ig kell forgatni. A gyáriak szerint a kategóriában megszokottnak mondható sorkettesekhez képest alul nyomatékosabb, középtartományban erősebb, fent pedig később fogy el. Van ride-by-wire gázmarkolat, a váltó pedig hatgangos. A blokk természetesen tudja az Euro 5-ös normákat, és lesz belőle fojtott, A2-es jogsival kompatibilis változat is.
A futóművet illetően előre 41 milliméteres Showa fordított villa került, száranként kettéválasztott csillapítással, hátra monoshock, szintén a Showától. A rugóút egyformán 150 milliméter. A 17 colos kerekek a súlycsökkentés jegyében aluöntvényből készültek, Michelin Road 5-ös gumik feszülnek rajtuk. A fékrendszert a Nissin szállítja, elöl két 310-es tárcsába harapnak a kétdugattyús nyergek, hátra egy 255-öst szereltek, egydugattyússal.
A 17 literes tank a gyári fogyasztási adatok mellett durván 370 kilométeres hatótávot biztosít. A vezető 835 milliméter magasan ül, de a dupla nyereg kétszemélyes túrákon is kényelmes lesz. A szélvédő magassága egy kézzel is állítható, így akár menet közben is be tudjuk lőni a megfelelő szintet az időjárás-változás függvényében. Színre fújt túradobozokat is rendelhetünk a Tiger Sport 660-hoz, a hátsó doboz például 52 literes, és befogad két zárt bukót.
Ha elektronikai csomagról beszélünk, érdemes megemlíteni, hogy két menetprogramból választhatunk: Road (utcai) és Rain (esős). Ezek módosítják a gázreakciót, a kipörgésgátló hangolását (ez amúgy kikapcsolható). Az alapfelszereltség része az ABS is. Kis kézi erőt igényel a rásegítős csúszókuplung. A világítás minden eleme ledes, a TFT kijelző multifunkciós, fut rajta navigáció, a csatlakoztathatóságot pedig a My Triumph rendszer biztosítja.
A Triumph Tiger Sport 660 forgalmazása a tervek szerint jövő februárban kezdődik.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ennél esetlenebb csúnyaságot ma nem fogsz látni
Van, aki szerint ízlésről nem vitatkozunk. Ezen nem is fogunk: ez viccesen csúnya.
- Hírek
Európába jön a világ legkirályabb motorversenye
A BMW vagy a Harley-Davidson baggere a gyorsabb versenypályán? Bizony, érkezik a King of the Baggers európai változata!
- Hírek
V2, szíjhajtás és nem Harley: Benelli Leoncino Bobber 400
Azt hihetnénk, a sorkettes tömegrettenetek mellett az európai piacra senki nem mer 35 lóerős, V2-es bobbert hozni, de akkor tévednénk.