Hidrogénhajtás fejlesztésére fog össze a Kawasaki és a Yamaha

2021.11.16. 07:35

Bár nem teljesen példa nélküli, azért viszonylag szokatlan, hogy egymásnak alapesetben konkurenciát jelentő gyártók fogjanak össze valamilyen területen. Most a Kawasaki és a Yamaha szövetkezik, hogy egyesített erőkkel feküdjenek rá a hidrogénhajtású megoldások fejlesztésére. Ebben több másik partnerük is lesz.

Hydrogen-engine-01

A tervek nem üzemanyagcellás hidrogénhajtásról szólnak, hanem arról, hogy belső égésű motorban használnák üzemanyagként a hidrogént. Ez a megoldás tisztább üzemet eredményez, mint a benzin elégetése, ugyanakkor nem teljesen emissziómentes. A működés során ugyanis keletkeznek nitrogén-oxidok.

A nagy közösbe a Yamaha első sorban a belső motoralkatrészek fejlesztése terén tenné hozzá a magáét, illetve blokk-prototípusokat készítene. A Kawasaki pedig egy ideje folytat már kutatásokat a folyékony üzemanyagként használható hidrogénnel kapcsolatban. Korábban egyébként egy alapos cikkben összeszedtük, mit érdemes tudni a hidrogénhajtásról, ezt itt lehet elolvasni:

Kapcsolódó
Ezért hülyeség belső égésű motorban elégetni a hidrogént

Ezért hülyeség belső égésű motorban elégetni a hidrogént

Tisztává válnának a belső égésű motorok, ha hidrogénnel hajtanánk őket. Mégsem tesszük. Elmondjuk miért.

A buliba a két említett gyártón kívül beszáll még a Toyota – ők jelenleg is kísérleteznek hidrogénhajtású dugattyús motorral, méghozzá versenyautóban. Belép továbbá a Mazda és a Subaru, a befecskendezők és gyújtógyertyák fejlesztését a Denso kapja osztályrészül, és arról is szólnak a hírek, hogy a Honda és a Suzuki sem maradna ki.