Tovább reszelte rekordgépét a Voxan

2021.11.16. 10:37

Alig több mint egy éve annak, hogy a gyorsasági motoros legenda, Max Biaggi a Voxan Wattman nyergében egy sor új sebességrekordot állított fel a franciaországi Chateauroux repterén. Azóta természetesen már új kihívók is felbukkantak, de a Voxannél sem ülnek karba tett kézzel.

Megmutatták ugyanis a Wattman V2 nevet viselő, frissített gépüket, amely sok szempontból tovább finomodott a rekorder motorkerékpárhoz képest. Az egyik legfontosabb, hogy súlyban bementek 300 kilogramm alá, ez pedig a kategóriák felosztása miatt is lényeges. A tömegcsökkentést egyebek mellett új akkumulátorpakk tette lehetővé.

A könnyebb testet ráadásul nagyobb teljesítmény mozgatja, mert bár megtartották a Mercedes EQ Formula E-ből származó villanymotort, de az eddigi 270 helyett 320 kilowattot sajtoltak ki belőle, vagyis a közel 370 lóerőből lett 435. Az 1360 newtonméteres nyomaték túlzás nélkül hegyomlásnyi.

A méretek is változtak, egyrészt a kedvezőbb légáramlás, másfelől pedig a nagyobb stabilitás érdekében. A tengelytáv ennek megfelelően a kereken 1800 milliméterről 1957-re nőtt, az ülésmagasság 610-ről 685 milliméterre emelkedett. A gumikat a Michelin külön erre a célra fejlesztette. Az első abroncs a Power GP mintázat átdolgozott változata, amelyet kifejezetten a nagyobb terheléshez méreteztek, míg a hátsót a MotoGP-s tapasztalatok felhasználásával alkották meg.

A nyeregben továbbra is Max Biaggi ül majd, a tervek szerint pedig hamarosan megtartják az első teszteket is. A cél ezt követően nem más, mint újabb sebességrekordok hajszolása.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.