Félaktív futóművel itt a Super Duke R Evo
Az igazán disznó naked bike-ok mezőnyében is kitüntetett helyet foglal el a KTM 1290 Super Duke R. Pár éve simán csak A legdurvább motor címmel írtunk róla tesztet, de tavaly is szerettük, addigra még tovább aljasodott. Az osztrákok, úgy tűnik, nem tudnak leállni, tavasszal jött az RR, most pedig itt a Super Duke R Evo.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40758/407581/40758175_959ebe6b093e45d7f80cd0d1d8d146a2_wm.jpg)
Az Evo lényegi újdonsága a legújabb generációs WP Apex félaktív futómű. Ehhez felárért megkaphatjuk a Suspension Pro csomagot is, amely egy Track (versenypálya), egy Advanced (haladó) és egy Automatic módot tud. Ezek közül a versenypályás és az automatikus aligha igényel magyarázatot, míg haladó fokozatban nyolc lépcsőben állítható a csillapítás. Emellett persze még sok mindent tud a WP új rendszere, például az előfeszítést is belövi a motoros súlyához, valamint igényeihez igazodva. Van továbbá egy olyan funkciója, amely erőteljes fékezésnél meggátolja az előrebukást.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40758/407581/40758177_32b6107bdfcd0a5b14acc40c99fee280_wm.jpg)
Más téren, így a blokkot vagy a fékeket illetően nincs változás a sima R-hez képest. Maradt tehát a brutális 180 lóerő az 1301 köbcentis LC8-ból, de a gázreakció az eddiginél is még közvetlenebb lett, hét fokkal kevesebbet kell csavarni a markolaton a korábbihoz képest. Az 1290 Super Duke R Evo ára még nem ismert.
![](https://kep.index.hu/1/0/4075/40758/407581/40758179_3f3f5693f5feaaf7fa42c8e19f5282eb_wm.jpg)