Még keményebb lett a harmincéves Fireblade

2021.11.23. 12:25

A Honda Fireblade éppen harminc éve jelent meg a piacon, és a maga idejében korszakalkotó volt. Sokáig ki is tartottak az építési elvek mellett, de a jelenlegi modell már minden porcikájában új szellemiséget képvisel. A 2022-es modellévre felfrissítették a CBR1000RR-R Fireblade-et és a Fireblade SP-t is.

Az R-eket halmozó sport-Honda erejével eddig sem volt gond, így maradt továbbra is 218 lóerős a soros négyhengeres (@14.500), legnagyobb nyomatéka pedig 112 newtonméter (@12.500). Ami viszont változott: 43 fogas hátsó lánckerekével jobb gyorsulást tud elérni, átdolgozták továbbá a szívócsonkot, a légszűrőházat, a légbeömlőt és a 4-2-1-es kipufogórendszer középső elemét, valamint a katalizátort. A gyáriak szerint pontosabban szabályozható a teljesítményleadás, jobban adagolható a gáz. A rajtelektronika alapáras, és három menetmód közül is választhatunk.

A négydugattyús, radiálisan rögzített Nissin féknyergek megmaradtak, de dugattyúik alapanyagán és felületkezelésén finomítottak. A 43 milliméteres Showa Big Piston villa, valamint a BFRC Lite hátsó rugóstag – ebben a kategóriában mondhatni természetesen – minden paraméterében állítható. Nem maradhatott el a hattengelyes Bosch IMU sem. Az aerodinamikai csomagot is csiszolgatták, a légterelő szárnyakat a 2018-as MotoGP-versenygépről vették át.

Motorerőben semmivel nem különbözik az SP-változat sem, a finomságokat itt inkább a futóműben kell keresni. Elöl Öhlins NPX villát találunk, 43 milliméteres csúszószárátmérővel, hátul TTX36 központi rugóstagot. Az Öhlins Smart Electronic Control legfrissebb változata gondoskodik a beállítási lehetőségekről. A féket tekintve itt nem Nissin, hanem Brembo felirat figyel rajtuk, méghozzá Stylema nyergek préselik a tárcsákhoz a betéteket.

Felárért amúgy egy sor szénszálas elemet, vázra szerelhető bukógombát, magas plexit és egyebeket is kérhetünk, attól függően, hogy mire szeretnénk használni elsősorban Fireblade SP-nket. A harmincéves jubileum alkalmából különleges fényezéssel 30th Anniversary változat is készül.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.