Erősebbre fenték a Suzuki Katanát

2021.11.24. 07:13

Elég ideje piacon van már a Suzuki neo-retró meztelen gépe, a Katana ahhoz, hogy ideje legyen a frissítésnek. A milánói motorszalonon be is mutatták a 2022-es modellévre átgyúrt változatot, amelynek blokkja immár tudja az Euro 5-ös kibocsátási értékeket, ráadásul erősebb is lett.

Ez a plusz néhány lóerő (148 helyett 150-et tud már) éppen az emissziócsökkentés miatti reszelgetés mellékhatása, ráadásul a nyomatékgörbe is kedvező irányba változott, szélesebb tartományban érződik erősebbnek a Katana. A blokkon egyébként szívó és kipufogó oldalon egyaránt módosítottak, finomítottak a szeleprugókon, és új kipufogórendszert is terveztek.

Az elektronikai csomagra is komoly figyelmet fordítottak. Megújult a ride-by-wire gázmarkolat, és immár kétirányú gyorsváltó is rendelkezésre áll. A menetprogram-választó frissítésével a választható motormappingek is átalakultak. A lóerőket egyik módban sem fogja vissza a rendszer, csak a teljesítményleadás módja változik.

A futóművet továbbra is teljesen állítható KYB első villából, valamint GSX-R-származék lengővillával és előfeszítésében és csillapításában testre szabható hátsó rugóstagból pakolták össze, a Brembo fékekhez elöl 310 milliméteres tárcsák tartoznak.

A frissített Katana 2022 tavaszán érkezik meg az európai kereskedésekbe. Eddig is elég jó csomagot kínált a neo-retró gép, a mostani átfésüléssel csak még versenyképesebbé vált.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.