Erősebbre fenték a Suzuki Katanát
Elég ideje piacon van már a Suzuki neo-retró meztelen gépe, a Katana ahhoz, hogy ideje legyen a frissítésnek. A milánói motorszalonon be is mutatták a 2022-es modellévre átgyúrt változatot, amelynek blokkja immár tudja az Euro 5-ös kibocsátási értékeket, ráadásul erősebb is lett.
![](https://kep.index.hu/1/0/4081/40815/408158/40815891_3f82d62c24cc4e3469219cc66e0f5897_wm.jpg)
Ez a plusz néhány lóerő (148 helyett 150-et tud már) éppen az emissziócsökkentés miatti reszelgetés mellékhatása, ráadásul a nyomatékgörbe is kedvező irányba változott, szélesebb tartományban érződik erősebbnek a Katana. A blokkon egyébként szívó és kipufogó oldalon egyaránt módosítottak, finomítottak a szeleprugókon, és új kipufogórendszert is terveztek.
Az elektronikai csomagra is komoly figyelmet fordítottak. Megújult a ride-by-wire gázmarkolat, és immár kétirányú gyorsváltó is rendelkezésre áll. A menetprogram-választó frissítésével a választható motormappingek is átalakultak. A lóerőket egyik módban sem fogja vissza a rendszer, csak a teljesítményleadás módja változik.
![](https://kep.index.hu/1/0/4081/40815/408158/40815895_65d108031e35e270ec6a1e852a231bcb_wm.jpg)
A futóművet továbbra is teljesen állítható KYB első villából, valamint GSX-R-származék lengővillával és előfeszítésében és csillapításában testre szabható hátsó rugóstagból pakolták össze, a Brembo fékekhez elöl 310 milliméteres tárcsák tartoznak.
![](https://kep.index.hu/1/0/4081/40815/408158/40815897_cd9138692f0433c29749dbe37141d3c9_wm.jpg)
A frissített Katana 2022 tavaszán érkezik meg az európai kereskedésekbe. Eddig is elég jó csomagot kínált a neo-retró gép, a mostani átfésüléssel csak még versenyképesebbé vált.