A MotoGP is bioüzemanyagokra vált
Hat éven belül teljesen átállna bioüzemanyagok használatára a MotoGP. Nem példa nélküli az ötlet a motorsport világában, hiszen a Forma-1-ben már 2022-től is tízszázaléknyi fenntartható forrásból származó etanolt kevernek 90 százaléknyi versenybenzinhez.
A MotoGP-ben jelen állás szerint 2024 az első céldátum, akkortól 40 százaléknak kell lennie a bioüzemanyag részarányának. Ez lehet nem élelmiszer-alapú biomasszából előállított, vagy teljesen szintetikus is. 2027-re pedig mindhárom géposztály, vagyis a MotoGP mellett a Moto2 és a Moto3 esetében is teljes átállást terveznek.
A lépés mögött az egyik motiváló tényező, hogy a technikai sportok hagyományosan komoly szerepet játszanak olyan új fejlesztésekben, amelyek később az utcai járművek szintjére is leszivárognak. Másfelől pedig igyekeznek ezeket a versenysorozatokat is fenntarthatóvá tenni, amellett, hogy természetesen a tisztán elektromos MotoE-vel is hosszú távon számolnak.
A MotoGP-ben egyébként a gyártókkal kötött, jelenleg érvényes szerződések fokozatosan futnak ki 2026-ig, 2027-től indul egy újabb, öt szezonra szóló periódus. Így tehát igen komoly változásokat hozhat az az év számos szempontból.
Az oldalról ajánljuk
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.