Igen meglepő hírek robbantak október végéhez közeledve, ugyanis kiderült, hogy a MotoE promótere, a Dorna nem hosszabbít az egyedüli motorbeszállítóval, az olasz Energicával, helyettük a Ducati tölti majd be ezt a szerepet 2023-tól. Igen, az a Ducati, amelynek egyelőre nincs utcai elektromos gépe sem. Úgy fest, ez nem gátolta meg őket abban, hogy máris elkészítsék a MotoE-versenygépet.

Arról már korábban is beszéltek a Ducati vezetői, hogy nem jönnek zavarba csak azért, mert nincs saját elektromos modelljük. Fordítva közelítik meg a kérdést, és a versenysportban megszerzett tapasztalatokból építkezve fejleszthetnek majd utcai villany-Ducatikat.
Az első elektromos versenygépük, a V21L formailag nincs túlbonyolítva, nem szórták meg különféle szárnyakkal, helyette egységes, tiszta vonalvezetésű idomszettet kapott. A lengővilla és a segédváz egyaránt szénszálasak, természetesen minden egyes grammot igyekeztek megfogni az olaszok, amit csak lehetett. Az üzemanyagtankra hasonlító elem itt nyilván nem benzin tárolását szolgálja, de funkciója azért van: a burkolatokhoz hasonlóan ez is a technikát takargatja.
Mondjuk van is mit eltakarni, hiszen elég masszív akkucsomagra van szükség, a szabályok előírják, hogy a teljes versenytávon rendelkezésre álljon a maximális teljesítményt, azt pedig ki kell szolgálni. Az Energica gépeiből, valamint a Ducati újdonságának V21L elnevezéséből egyes források a 21 kWh-s kapacitásra következtetnek. A továbbiakat illetően, nyilván nem tehettek mást, mint hogy a felső polcokról válogatnak. A futóművet az Öhlins, a fékeket a Brembo, a kerekeket a Marchesini szállította.
Az első tesztek már meg is voltak, a tesztpilóta, Michele Pirro pedig elismerően szólt a tapasztalatokról. Nyilván nem is várhatta senki, hogy majd pocskondiázza a forradalmi újdonságot, de úgy fogalmazott, hogy a V21L sok szempontból olyan élményt nyújtott, mint a MotoGP-gépek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Két endurót mutatott be a Triumph
A Triumph TF450-E és a TF250-E két rendszámozható bokorharcos.
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
3D fémnyomtatással csinálna könnyebb motorokat a Bosch
Ez a befektetés lehetővé teszi, hogy nagy teljesítményű lézerekkel porított fémből magas szilárdságú alkatrészeket állítsanak elő.
- Tesztek
Pont a felesleges plusztól jó annyiraTeszt: Triumph Speed Triple 1200 RS - 2024.
Triumph Speed Triple 1200 RS, csak a lényeg: hamar kikapcsoltam az elektronikát, és egykeréken indultam a zöldre, első keréken gurultam a pirosra.
- Közélet
Káosz és fájdalom: szerencsétlen bukás miatt lehet izgalmas a szezonMotoGP Egyesült Államok – 2025.
Az Amerikai Nagydíjon megtört Marc Márquez tökéletes szériája a MotoGP 2025-ös szezonjában, amiből a nézők profitálhatnak.