Új úszó féktárcsával állt elő a Galfer, mely a Floatech névre hallgat, és az újdonságot a rotor csapjai jelentik. A megoldást a Moto3-ban és a Supersport VB-n induló Dennis Fioggiával és Steven Odendaallal fejlesztették.
A Floatech féktárcsa lényege, hogy a többi úszó tárcsához hasonlóan két részből áll, van a felfogatás, amely egy eloxált elem, ezt rögzítik a kerékhez, és van a súrlódó rész, amelyre a fékbetét ráharap, a kettőt pedig csapok fogják össze. A kettő anyaga eltérő, különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, és a hőtágulásuk is más. A Galfer az ebből fakadó problémák kimozgására kitalálta, hogy a kettő összekötését titán csapokkal és rugós alátétekkel oldják meg - a csap rögzít, a rugós alátét pedig ráfeszíti a tartórészre a rotort, hogy az folyamatosan ugyanabban a pozícióban legyen, hőtágulástól függetlenül.
A Galfer Floatech féktárcsákkal nem az utcai motorosok kegyeit keresik, hanem a versenyzőkét, a célközönséget sem a magánszemélyek jelentik, hanem először a versenycsapatoknál házalnak az újdonságukkal.